|
کدخبر: 189194

افزایش قیمت نفت / برنت وارد کانال ۷۵ دلاری شد

افت چشمگیر موجودی ذخایر نفت ایالات متحده باعث شد قیمت نفت روز پنجشنبه هم شاهد رشد باشد.

از آنجا که موجودی ذخایر نفت خام آمریکا، بزرگترین مصرف‌کننده نفت در جهان، به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسید، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت و برنت مجددا وارد کانال ۷۵دلاری شد.

معاملات آتی نفت خام برنت ۳۷سنت معادل ۰.۵درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۱۱سنت در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۳۹سنت معادل ۰.۵درصد رشد، به قیمت ۷۲دلار و ۷۸سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

قیمت برنت در ماه ژوئن برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته به ۷۵دلار در هر بشکه رسید، اما در اوایل ماه جاری به دلیل ترس از شیوع سریع نوع دلتای ویروس کرونا و توافق تولیدکنندگان گروه اوپک برای افزایش عرضه، افت قابل توجهی را تجربه کرد.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی روز پنجشنبه اظهار کردند: "افت موجودی نفت نشان می‌دهد که افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای کووید-۱۹ تاثیر اندکی بر حمل و نقل دارد."

به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۳جولای ۴.۱میلیون بشکه کاهش یافت که این امر ناشی از واردات کمتر و کاهش تولید هفتگی بود.

همچنین ذخایر بنزین هم کاهش یافت و تا حد زیادی به سطح پیش از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کرونا رسید.

فدرال رزرو روز چهارشنبه در یک بیانیه سیاستی اذعان داشت که اقتصاد ایالات متحده به رغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در مسیر بهبود قرار گرفته است.

با این حال، نگرانی‌هایی در خصوص تقاضای سوخت در ایالات متحده و اروپا همچنان وجود دارد. تحلیلگران متذکر شدند که در سطح جهانی، اگر موارد ابتلا به ویروس کرونا و سرعت کند واکسیناسیون تغییرات ساختاری در تقاضا را بیشتر کند، ممکن است سطح تقاضای پیش از بیماری همه‌گیر، تا سال آینده مشاهده نشود.

سازمان بهداشت پان آمریکا اعلام کرد که کووید-۱۹ همچنان خسارات ویرانگری را به قاره آمریکا تحمیل می‌کند و آرژانتین، کلمبیا، کوبا، اکوادور و پاراگوئه در میان کشورهایی هستند که بالاترین میزان مرگ و میر هفتگی را در جهان دارند.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی خاطرنشان کردند: "در حالی که ریسک چشم‌انداز تقاضا ممکن است به دلیل منع اجتماعات توسط دولت‌ها در سراسر اروپا افزایش یابد، ما در نظر داریم که بازارها چندین مرحله محدودیت‌های حمل و نقل را تجربه کرده‌اند، با این حال بهبود جهانی به میزان قابل توجهی از خط خارج نشده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر