|
کدخبر: 188837

برق کارخانه سیمان دایر شد

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: امروز با اعمال خاموشی به میزان ۱۶ مگاوات سعی کردیم تا به شرایط متعادل تولید و مصرف در شبکه سراسری برق کمک کنیم.

عبداللهیان ۵ مرداد در جریان بازدید از مرکز کنترل و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: امروز با افزایش دمای هوا در شهرهای شمالی استان ما با افزایش مصرف برق تا ۴۲۰ مگاوات در اوج بار روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: از سوی شرکت توانیر سهمیه مصرف برق استان در پنجم مردادماه ۳۵۰ مگاوات تعیین شده بود که ما برای جبران کسری ۷۰ مگاوات اضافی سعی کردیم اعمال خاموشی به میزان ۱۶ مگاوات را در بخش خانگی و عمومی انجام دهیم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: ۵۴ مگاوات مازاد مصرف از طریق مدیریت مصرف برق صنعتی و کشاورزی تأمین شده و به نوعی جبران کسری در این ساعات پیک به انجام رسیده است.

عبداللهیان افزود: اعمال خاموشی بر اساس برنامه اعلام شده در سایت شرکت توزیع برق در مناطق مختلف استان انجام شده و به رغم خنک بودن مرکز استان، هوای گرمی را در شمال و شهرستان کوثر شاهد بودیم.

وی به نیاز مصرفی صنایع و گله‌مندی‌های مطرح شده از سوی صاحبان واحدهای صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: ما از اردیبهشت ماه با همکاری صاحبان صنایع تفاهمنامه‌ای را برای کاهش مصرف به امضا رساندیم که در بخش صنعت تاکنون به همه این تعهدات به خوبی عمل شده است.

عبداللهیان در مورد برقراری برق در کارخانه سیمان و رفع محدودیت تولید در این واحد صنعتی خاطر نشان کرد: امروز به دلیل افزایش مصرف این کارخانه با محدودیت ۵۰ درصد تولید سیمان روبه‌رو بوده اما از فردا با خنک شدن هوا پیش‌بینی می‌شود تولید این کارخانه به ظرفیت واقعی خود برسد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: فردا بر اساس اعلام هواشناسی استان کاهش دمای هوا در اکثر مناطق اتفاق می‌افتد و امیدواریم متأثر از این شرایط جوی اعمال خاموشی‌های کمتری را در بخش خانگی، صنعت و کشاورزی شاهد باشیم.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر