|
کدخبر: 188574

احتمال بازگشت خاموشی ها

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: احتمال وقوع خاموشی ها در زمستان هم وجود دارد اما از هم اکنون در تلاش هستیم تا با اعمال مدیریت از این موضوع فاصله بگیریم.

 غلامعلی رخشانی‌مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین برق سال آینده، اظهار کرد: برنامه ریزی برای تامین برقی یک مساله پیوسته بوده و از هم اکنون بحث تامین برق سال آینده و پیش بینی مصرف برای سال آینده و سال های آتی در حال انجام است، همینطور برای زمستان امسال نیز برنامه ریزی تامین برق را از هم اکنون آغاز کردیم چراکه ممکن است مصرف گاز در بخش خانگی محدودیت های سال گذشته در صنعت برق را منجر شود که در حال برنامه ریزی برای این مساله هستیم.

وی با بیان اینکه با وزارت نفت در حال مذاکره هستیم، اظهار کرد: سوخت های مایع درحال بارگیری هستند و این ظرفیت ها تکمیل می شود، این مساله جز برنامه های وزارت نیرو بوده که از سمت شرکت مادر تخصصی برق حرارتی در حال پیگیری است تا انشالله مشکل خاصی برای زمستان ایجاد نشود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: بحران انرژی در زمستان اختصاص به یک کشور و منطقه ندارد و اگر بخش های تامین کننده انرژی مثل سوخت مایع و گاز و زارت نیرو سنکرون عمل نکنند و مشکلی در این زمینه به وجود آید ممکن است محدودیت هایی اعمال شود اما در تلاش هستیم که این اتفاق نیفتد.

بیشترین مصرف برق در استان های تهران و البرز است

رخشانی مهر با بیان اینکه در حال حاضر خاموشی نداریم اما مصارف ۴۸۰۰ مگاوات بیشتر از آمار و ارقامی بوده که شرکت مدیریت مصرف ایران اعلام می کند، اظهار کرد: این میزان عمدتا در استان تهران، تهران بزرگ و البرز است، در تهران بزرگ ۸۰۰ مگاوات در تهران بزرگ ۲۰۰ مگاوات و درالبرز ۲۰۰ مگاوات بیشتر از مرز های تعیین شده مصرف برق صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نشان می دهد که در ایام تعطیلات برخی صنوف فعال بودند و در این ایام چندان مدیریت مصرف رعایت نشد، گفت: در سایر استان های کشور نیز به جز اصفهان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری سایر استان ها مصارف بالا بوده و خواهش ما این است که مشترکان بیشتر رعایت کنند تا این افزایش مصرف منجر به خاموشی خانگی نشود.

احتمال بازگشت خاموشی ها

به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر خاموشی بیش از ۱۲ روز است که در هیچ کجا اعمال نشده اما اگر این شرایط ادامه پیدا کند و مصارف افزایش یابد مجبور به اعمال خاموشی هستیم. اگر در این مدت نیز در منطلقه ای خاموشی صورت گرفته به دلیل وقوع حادثه بوده و ارتباطی با کمبود برق نداشته است.

رخشانی مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری ماینرها در کشور نیز گفت: حدود ۲۰۰۰ مگاوات ماینر در این حوزه فعال هستند که بیش از ۴۰۰ مگاوات آن جمع آوری شدند البته بخشی از آن ها برگشت داده شدند اما اکنون بر اساس دستورات قضایی هیچکدام از آن ها برگشت داده نمی شود و این فرایند سرعت گرفته و هر هفته مراکز غیر مجاز بیشتری جمع آوری می شوند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر