|
کدخبر: 186098

بررسی آخرین وضعیت خاموشی‌های کشور

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور اعلام کرد: تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.

انرژی بررسی آخرین وضعیت خاموشی‌های کشور

رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته آینده هنوز شاهد گرمای نسبتا بالایی هستیم و امیدواریم همکاری و همراهی‌ها ادامه پیدا کند. اولویت این است که با همکاری بخش تجاری و خانگی و همکاری رسانه‌ها، مصرف کاهش پیدا کند که ناچار به محدودیت برای صنایع نباشیم.

وی ادامه داد: با جلسه‌هایی که داشتیم برای صنایع از دیشب تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.

اردکانیان تاکید کرد: بعد از مذاکرات مفصل و آمادگی صنایع بزرگ که یک هفته پیش صورت گرفت، ۱۳ صنایع بزرگ اعم از فولاد، آلومینیوم و مس اعلام آمادگی کردند که برای مصارف خود نیروگاه‌هایی به ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات احداث کنند و دیروز موافقت نهایی با احداث این نیروگاه‌ها صادر شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم تعدادی از سایت های‌مان را در قالب مقررات عرضه کنیم. تعدادی از نیروگاه‌های ما نیز آماده واگذاری هستند و این در پرتوی اظهار آمادگی از ناحیه صنایع بزرگ بوده است و تا دو تا سه سال آینده منجر به کاهش فشار روی سایر بخش‌ها خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها