|
کدخبر: 184827

خاموشی ها ادامه دارد؟

مدیرعامل توانیر از رسیدن خاموشی های کشور به صفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در صورتی که مشترکان همکاری لازم در مصرف بهینه داشته باشند، از مشکلات هفته آینده به سهولت عبور خواهیم کرد و شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: امروز مصرف برق مشترکان به ۵۰هزارمگاوات رسید که نسبت به جمعه هفته گذشته، شاهد کاهش چهار هزار مگاواتی در مصرف هستیم؛ این میزان کاهش با همکاری مشترکان بزرگ صنعتی و مردم رخ داده است.

وی افزود: این روند شرایطی را به وجود آورد که شامگاه گذشته و در روز جاری شاهد هیچ خاموشی در کشور نبودیم و از سوی دیگر با توجه به تامین برق مشترکان از طریق نیروگاه های حرارتی، برداشت از سدهای نیروگاه های برق آبی نیز کاهش پیدا کرده است.

متولی زاده با بیان اینکه "شبکه های برقی کشور بالغ بر یک میلیون کیلومتر هستند که همواره در مرز آسیب قرار دارند"، گفت: در صورت بروز آسیب در شبکه های برق، به سرعت ترمیم می شوند و خاموشی های ناشی از خرابی کوتاه هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر به افزایش دما در هفته آینده اشاره کرد و گفت: ظرفیت نیروگاه های حرارتی و برق آبی حدود ۵۴ هزار مگاوات است و در صورتی که مشترکان همکاری لازم در مصرف بهینه داشته باشند، از مشکلات هفته آینده به سهولت عبور خواهیم کرد و شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

وی افزود: خاموشی مشکل بزرگی است که راه حل ساده ای دارد که با توجه به اینکه ۴۰درصد برق مصرفی متعلق به وسایل سرمایشی است؛ کاهش کولرهای روشن، تنظیم درجه مناسب و استفاده از دورکند می توانند در کاهش مصرف تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها