|
کدخبر: 184554

پیش بینی آینده قیمت نفت

تحلیلگران بازار نفت معتقدند احیای قوی تقاضا برای نفت در ۱۸ماه آینده از میزان عرضه سبقت خواهد گرفت و زمینه را برای بالاتر‌ رفتن قیمت آن مهیا می‌کند.

قیمت جهانی هر بشکه نفت طی یک سال آینده به ۱۰۰ دلار می‌رسد، این یک پیش‌بینی جدی است که نهادهای بین‌المللی از آن خبر داده‌اند و برخی مقامات نفتی هم بر آن تاکید دارند.

البته  دن برویلت، وزیر انرژی در دولت دونالد ترامپ در مصاحبه مفصلی که با CNBC داشته تاکید دارد که همچنان می‌توان در کنار احتمال صعود شدید قیمت نفت، سقوط شدید آن را هم مشاهده کرد.

این مقام نفتی معتقد است اختلافات بین عربستان و امارات می‌تواند بر آتش قیمت نفت دامن زند.

برویلت ضمن هشدار نسبت به عدم توافق بر سر تولید نفت می‌گوید اگر بر سر میزان تولید توافقی صورت نگیرد و کشور‌ها هر کاری خودشان دلسان بخواهد انجام دهند یا هر مقدار که دوست دارند تولید داشته باشند، سقوط قیمت نفت را شاهد خواهیم بود.

دن یرگین از موسسه آی اچ اس مارکیت هم معتقد است هیچ کشوری نفت ۱۰۰ دلاری نمی‌خواهد. کشور‌ها بیش از گذشته به دنبال خودرو‌های برقی هستند و اثرات اقبال به خودرو‌های برقی را می‌بینیم.

همچنین دیوید تاویل، رییس شرکت سرمایه‌گذاری مگلان کپیتال پیش‌بینی کرد که تقاضای بالا، تورم و فشار سهامداران بر بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌تواند منجر به بحران عرضه نفت و قیمت بالای ۱۰۰ دلار تا ۳ سال آینده شود.

 تاویل مدتی است که در اظهارات خود صعودی بودن روند قیمت نفت را پیش‌بینی کرده است و می‌گوید به زودی به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

وی معتقد است در کوتاه‌مدت، قیمت نفت فضای بیشتری برای افزایش دارد، نه فقط از نظر تورمی بلکه از نظر تقاضا.

رییس این شرکت آمریکایی همچنین گفت که قیمت‌های نفت از حالا به طور مداوم و قابل‌توجهی تا پایان سال افزایش می‌یابد.

به گفته تاویل، علاوه بر این، به دلیل فشار سهامداران و مسائل محیط‌زیستی، ممکن است عرضه نفت از سوی بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی نیز کاهش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد که نگرانی‌های زیست محیطی و اجتماعی و فشار حاکمیتی در ایالات‌متحده برای حرکت به سمت تجدیدپذیرها و دور شدن از سوخت‌های فسیلی، همچنین می‌تواند منجر به کاهش عرضه و بحران در سال‌های آینده شود.

بر اساس این گزارش بانک آمریکایی گلوبال ریسرچ پیش‌بینی کرد که پیشی‌گرفتن رشد تقاضا از عرضه در ماه‌های آینده ممکن است به صعود قیمت هر بشکه نفت به ۱۰۰دلار در سال۲۰۲۲ منتهی شود.

این احتمال در شرایطی مطرح شده که هم‌اکنون قیمت جهانی هر بشکه نفت از ۷۶دلار فراتر رفته و انتظار می‌رود ایران پس از احیای برجام دوباره بتواند نفت بیشتری صادر کند.

تحلیلگران بانک آمریکایی می‌گویند بر این باور هستیم که احیای قوی تقاضا برای نفت در ۱۸ماه آینده از میزان عرضه سبقت خواهدگرفت و باعث کاهش بیشتر سطح ذخایر شده و زمینه را برای بالاتر‌رفتن قیمت نفت مهیا می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها