|
کدخبر: 179508

قطع آب مشترکان پرمصرف تهران از شنبه

مدیرعامل آبفای استان تهران از قطع آب مشترکان پرمصرف ساکن تهران از شنبه خبر داد.

انرژی قطع آب مشترکان پرمصرف تهران از شنبه

محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان مصرف آب در کلان‌شهر تهران و شهر‌های آن گفت: امسال به لحاظ کاهش بارندگی در کشور سال ویژه‌ای است، به طوری که در ۵۰ سال اخیر میزان بارش‌ها در سراسر کشور به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

او ادامه داد: در استان تهران هم وضعیت و شرایط خاصی داریم به طوری که ۳۵ درصد نزولات جوی کاهش پیدا کرده است، امسال هم میزان بارندگی در تهران ۲۸۴ میلی متر بوده به طوری که این عدد در سال گذشته ۴۸۵ میلی متر گزارش شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران بیان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران در سال قبل یک میلیارد و ۱۳۴ میلیون متر مکعب بوده، ولی امسال ۷۵۰ میلیون متر مکعب کاهش به ثبت رسیده است که چیزی بالغ بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب حجم بارندگی کاهش داشته است.

بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر مصرف آب در تهران حدود ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده که این رقم بسیار بالایی است.

او در خصوص جیره بندی آب در تهران گفت: امسال ما برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب تا به امروز نداشته‌ایم و نخواهیم داشت، ولی وضعیت نگران کننده‌ای در سد‌های استان تهران را داریم.

بختیاری اضافه کرد: به زودی در مناطق پرمصرف هم کاهش فشار آب را اعمال خواهیم کرد، ولی برنامه‌ای برای جیره و سهمیه بندی آب تا این لحظه در استان تهران نداریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: سه آیتم سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کرده‌ایم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سد‌ها خوب بود، امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته است و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشدیم و اگر خدایی نکرده میزان مصرف افزایش یابد و بیش از حد مجاز که برای این مسئله در نظر گرفته شده پیش برویم در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

او تصریح کرد: اکنون در مرحله اخطار قرار داریم به تمام مشترکان پر مصرف اخطار‌های لازم را می‌دهیم که اگر رعایت نکنند و میزان مصرف از حد مجاز بیشتر شود قطع آب پرمصرف‌ها را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: البته ما در برخی مناطق شهرستان اطراف تهران قطعی آب ناشی از قطع برق داریم، برخی چاه‌ها مستقیما به شبکه برق وصل هستن،  لذا زمانی که برق می‌رود آب نیز قطع می‌شود، ولی این موضوع به دلیل کمبود آب نیست، چاه‌ها آماده هستند، در برخی مناطق با نصب دیزل از این موضوع جلوگیری کردیم، اما در برخی نقاط امکان نصب دیزل وجود ندارد.

بختیاری در پایان تصریح کرد: از شنبه آب مشترکان پرمصرف اگر رعایت نکنند قطع خواهد شد، مشترکان باید اخطاری را که به آن‌ها داده می‌شود، جدی بگیرند و مصرف خود را مدیریت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر