|
کدخبر: 162562

تابستان قطعی آب داریم؟

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از احتمال قطع شدن آب در تابستان در استان تهران خبر داد.

محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به تنش آبی در تهران در تابستان ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۹۱ میلی متر بارندگی در پایتخت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۵۲ میلی متر یعنی نزدیک ۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.

او ادامه داد: در حال حاضر باتوجه به شرایط بودجه برفی، شرایط آبی برای تابستان نرمال نیست، ولی در سد‌های پنجگانه استان تهران وضعیت آبی سد لار مناسب است اما شرایط سد‌های دیگر مطلوب نیست به طوری که در مجموع مخازن آبی سد‌های تهران ۵۶۶ میلی متر است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد:باتوجه به کاهش بارندگی در فصل زمستان امیدواریم امسال شرایط بارش باران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مطلوب باشد.

شهریاری تصریح کرد:در حال حاضر در شرایط نرمال از نظر بارش باران مواجه نیستیم و با توجه به شرایط استراتژیک که در آن قرار داریم، امیدواریم در تابستان ۱۴۰۰ با بحران آبی مواجه نشویم.

او اضافه کرد:امسال  میزان بارش ها به ۵.۲ میلی‌متر رسیده است و این یعنی بیش از ۹۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که همین موضوع بر روی روان‌آب‌ها اثر گذاشته و میزان آب ورودی به سد‌ها کم شده و بر همین اساس شاهد کاهش ۶۴ میلیون متر مکعبی ذخیره آب در مخازن سد‌ها هستیم.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران  در ادامه در خصوص جیره بندی آب در تابستان در تهران گفت:در حال حاضر برنامه‌ریزی و مدیریت مخازن سد‌ها به نحوی است که تا انتهای سال آبی جاری با چالش جدی مواجه نشویم و ذخیره مخازن سد‌ها به نحوی است که ما را دچار مشکل نکند، ولی در صورت نیاز در خصوص حجم استراتژیک ذخیره آب مخازن سد‌ها در انتهای شهریورماه تجدیدنظر می‌کنیم.

شهریاری اضافه کرد:  با توجه به ظرفیت ذخیره سد‌ها و پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته مشکل جدی در تامین آب شرب تابستان سال آینده و پیک مصرف نداشته باشیم، اما ممکن است در تابستان قطعی آب داشته باشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر