|
کدخبر: 161073

چند درصد روستاهای ایران برق دارند؟

مدیرعامل توانیر گفت: با احتساب تامین برق روستاهای جدید، پوشش برق‌رسانی روستایی ما به ۹۹.۷ رسید در حالیکه متوسط جهانی برق رسانی روستایی کمتر از ۸۰ درصد است.

انرژی چند درصد روستاهای ایران برق دارند؟

محمد حسن متولی‌زاده، مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به نقش صنعت برق در پویش هرهفته الف ب ایران سال ۹۹ گفت: ما در قالب پویش هر هفته الف ب ایران در سال ۹۹ مجموعا ۱۵۸۰ کیلومتر شبکه انتقال و فوق توزیع، بیش از ۱۱۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع احداث کردیم، همچنین بیش از ۹۵۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت شبکه انتقال و فوق توزیع و بیش از ۲۷۰۰ مگاولت آمپر در بخش توزیع ظرفیت اضافه شد که به معنای ارائه خدمات در سطح وسیع‌تری در پهنای کشور است.

متولی‌زاده، با اشاره به نیروگاه‌‎های مقیاس کوچک بیان کرد: ۳۰ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت تولید ۳۲۳ مگاوات تامین برق جدید در سال ۹۹ ایجاد شد و همچنین چراغ برق ۲۸۸ روستای جدید روشن شد.

۹۹.۷ درصد از روستاهای کشور به برق دسترسی دارند

وی افزود: با احتساب تامین برق روستاهای جدید، پوشش برق‌رسانی روستایی ما به ۹۹.۷ رسید در حالیکه متوسط جهانی برق رسانی روستایی کمتر از ۸۰ درصد است.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر، با اشاره به اینکه سازمان هدفمندی نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات توانیر را پرداخت نکرده گفت: امسال سال بسیار سختی برای صنعت برق بود که یکی از دلایل آن به جریان نقدینگی کند ورودی به صنعت برق باز می‌گردد.

این مقام مسئول در توضیح دلایل کندی جریان نقدنیگی به سمت توانیر، تاکید کرد: گردش پول به‌دست آمده از منابع فورش برق در سازمان هدفمندی منجر به بروز مشکلات گسترده برای شرکت توانیر شده است.

بودجه ۱۴۰۰ به نفع صنعت برق کشور است

متولی زاده در پایان ضمن اشاره به مصوبات مرتبط با صنعت برق در بودجه ۱۴۰۰ گفت: علاوه بر اینکه در تلاش هستیم تا مطالبات خود را از سازمان هدفمندی دریافت کنیم، در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، مصوبات خوبی برای صنعت برق ایجاد شد.

مدیرعامل جدید شرکت مادر تخصصی توانیر در پایان با اشار به جزییات برخی از مصوبات بودجه ۱۴۰۰ و ابراز امیدواری نسبت به تایید شورای نگهبان گفت: یکی از مهم‌ترین مصوبات بودجه ۱۴۰۰ بحث خروج توانیر از تبصره ۱۴ است که زمینه بهبود جریان نقدینگی را فراهم می‌کند. همچینن بحث در نظر گرفتن منابع مالی به منظور اصلاح شبکه فرسوده برق می‌تواند گام موثری در نوسازی شبکه برق در سطح کشور باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر