|
کدخبر: 160749

تولید برق خورشیدی در آمریکا ۴ برابر می شود

انتظار می‌رود ظرفیت تاسیسات خورشیدی در امریکا تحت تاثیر تمدید یارانه این صنعت در اواخر سال گذشته و رونق تقاضا برای نیروی پاک، تا سال ۲۰۳۰ چهار برابر شود.

انرژی تولید برق خورشیدی در آمریکا ۴ برابر می شود

انجمن صنایع انرژی خورشیدی امریکا با اشاره به گزارشی که مشترکا با شرکت وود مک کنزی منتشر کرده است، اعلام کرد این صنعت ظرف یک دهه آینده ۳۲۴ گیگاوات ظرفیت نصب شده خواهد شد که بیش از سه برابر حدود ۱۰۰ گیگاوات ظرفیت نصب شده تا سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

ظرفیت انرژی خورشیدی ۳۲۴ گیگاوات می‌تواند به اندازه کافی نیرو برای تامین برق ۶۰ میلیون خانه معادل حدود ۴۰ درصد از خانه‌ها در امریکای امروز تولید کند.

این دورنما منعکس‌کننده تقاضای قوی از سوی نیروگاهها و تلاش شرکت‌ها برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین کاهش هزینه‌ها برای این فناوری است که به بازار تاسیسات خورشیدی خانگی رونق بخشیده است.

تنها سه درصد از برق امریکا از طریق خورشید تامین می‌شود اما انجمن صنایع انرژی خورشیدی امریکا امیدوار است این نرخ در یک دهه آینده به ۲۰ درصد رشد کند.

صنعت انرژی خورشیدی امریکا سال میلادی گذشته با وجود پاندمی ویروس کرونا ۱۹.۲ گیگاوات ظرفیت جدید اضافه کرد که ۴۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد داشت و رکورد سالانه بالایی برای این صنعت است. پروژه‌های در ابعاد نیروگاهی که عمده این بازار را تشکیل می‌دهند، اختلال جزئی به دلیل تعطیلیهای مربوط به شیوع پاندمی ویروس کرونا را تجربه کردند. نصب پنلهای خورشیدی خانگی در سه ماهه دوم به دلیل پاندمی شدیدترین آسیب را دید اما تا پایان سال ۱۱ درصد رشد کرد و به رکورد ۳.۱ گیگاوات رسید.

کنگره امریکا سال گذشته در راستای بسته کمک اقتصادی کرونایی و تامین بودجه دولت امریکا، تخفیف مالیاتی ۲۶ درصدی را تمدید کرد تا به کاهش هزینه تاسیسات خورشیدی کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، انجمن صنایع انرژی خورشیدی امریکا تاکید کرد مشوقهای مالیاتی، لغو تعرفه واردات پنلهای خارجی و آموزش نیروی کار برای این که امریکا انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و از وخامت بیشتر تبعات تغییرات اقلیمی جلوگیری کند، ضروری است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر