|
کدخبر: 157699

نفت گران شد

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به ۶۳.۲۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت اما بلاتکلیفی در مورد میزان نفتی که اوپک پلاس به بازار سرازیر می‌کند و یک افزایش بزرگ در ذخایر نفت خام امریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

انرژی نفت گران شد

با امیدواری به بهبود تقاضا به علت پیشرفت در عرضه واکسن در امریکا، نرخ نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

در عین حال، بلاتکلیفی در مورد میزان نفتی که اوپک پلاس به بازار سرازیر می‌کند و یک افزایش بزرگ در ذخایر نفت خام امریکا، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با ۵۳ سنت افزایش ۶۳.۲۳ دلار و هر بشکه نفت خام امریکا با ۵۳ سنت افزایش ۶۰.۲۸ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در ساعات اولیه معاملات کاهش یافته بودند.

به گفته تحلیلگران، به لطف عرضه واکسنف امید به بهبود تقاضا افزایش یافته است و این امر مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شد.

پس از تایید واکسن جانسون جانسون، جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا مدعی شد امریکا واکسن کافی برای هر بزرگسال امریکایی تا پایان ماه می‌در اختیار دارد.

اما، توجه اصلی بازار بر نشست فردای اوپک پلاس است. اکنون این گروه به طور کلی دیدی مثبت به بازار نفت نسبت به سال گذشته دارد.

بازار تا حدی زیادی انتظار دارد، آنها تولید خود را افزایش دهند و با پایان دادن کاهش داوطلبانه عربستان، میزان تولید خود را حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز بیشتر کنند.

با این حال، گروه کارشناسان اوپک پلاس معتقد هستند که افزایش اخیر نرخ نفت، بیشتر توسط بازیگران مالی ایجاد شده است؛ از اینرو خواستار «خوش بینی محتاطانه و هوشیارانه» شدند.

از دیگر عوامل تقویت‌کننده احتمال ایجاد مازاد عرضه در بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم است که اعلام کرد ذخایر نفت امریکا در هفته منتهی به ۲۶ فوریه، ۷.۴ میلیون بشکه افزایش یافته است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها