|
کدخبر: 157123

آمریکا چقدر بدهی دارد؟

سرانه بدهی هر شهروند امریکایی تا پایان ماه فوریه(۱۰ اسفند)، ۸۴ هزار و ۶۹۳ دلار بوده است.

بین‌الملل آمریکا چقدر بدهی دارد؟

میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه فوریه به ۲۷ تریلیون و ۹۶۴ میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند امریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۶۹۳ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده امریکایی به طور متوسط ۲۲۳ هزار و ۴۴۱ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت امریکا تا پایان ماه فوریه به سه تریلیون و ۲۲۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون دلار رسیده است. درحال‌حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای امریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۷۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۰۸ میلیارد و ۱۰۶ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۲ میلیارد و ۴۸۱ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با ۳۹۴ میلیارد و ۸۹۶ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی امریکا معادل ۸۲ تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۹۴۷ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۱۴۰ میلیارد و ۳۰۸ میلیون دلار مربوط به بدهی‌های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۳۱ میلیارد و ۴۱۶ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه امریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۱۱۱ میلیارد و ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری امریکا در این ماه ۹۱۳ میلیارد و ۳۱۲ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۰۵ میلیارد و ۱۰۵ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با امریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی‌ها نیز مجموع دارایی‌های ملی ۱۵۸ تریلیون دلار و ۴۵ میلیارد دلار و مجموع دارایی‌های خانوارهای امریکایی ۱۲۹ تریلیون و ۸۸۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر