|
کدخبر: 156924

آخرین وضعیت تولید نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی امریکا گزارش داد تولید نفت خام این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به روزانه ۱۱.۰۶۳ میلیون بشکه کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بسیار کمتر است و حتی تولید نفت این کشور در هفته هایی از ماه ژانویه به ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

انرژی آخرین وضعیت تولید نفت آمریکا

اداره اطلاعات انرژی امریکا در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت خام این کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ به طور متوسط به ۱۱.۰۶۳ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

EIA اعلام کرد تولید نفت خام امریکا به طور متوسط روزانه ۵۸ هزار بشکه کاهش یافته است.

تولید نفت امریکا در منطقه گلف کاست (Gulf Coast) موسوم به PADD ۳ در دسامبر ۲۰۲۰ در رقم ۷.۶۱۱ میلیون بشکه در روز ثابت مانده که این منطقه شامل تولید در تگزاس، نیومکزیکو، لوئیزیانا، میسیسیپی، آرکانساز و آلاباما است.

همچنین تولید نفت این کشور در منطقه مید وست (Midwest) موسوم به PADD ۲ که شامل نورث داکوتا و اکلاهماست از ۱.۸۲۸ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر به ۱.۷۸۲ میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر کاهش یافته است.

به نوشته این گزارش، کاهش تولید نفت امریکا در ماه دسامبر متوقف نشده است.

درحالی که آمار ماه دسامبر، کامل‌ترین آمار موجود است و آمار پس از آن در دسترس نیست اما بر اساس برآورد‌های هفتگی EIA، تولید نفت خام امریکا پس از ماه دسامبر کمتر از ۱۱.۰۶۳ میلیون بشکه در روز بوده است.

برای اینکه متوجه شویم چه میزان این کاهش تولید زیاد بوده است، آمارهای EIA نشان می‌دهد تولید نفت امریکا در دسامبر ۲۰۱۹ روزانه بیش از ۱۲.۸ میلیون بشکه بوده است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا تخمین می‌زند برخی از هفته‌ها در ماه ژانویه تولید نفت امریکا به ۱۰.۹ میلیون بشکه در روز هم رسیده است و برآورد اخیر این سازمان برای تولید در هفته منتهی به ۱۹ فوریه نشان می‌دهد تولید نفت خام امریکا به طور متوسط فقط ۹.۷ میلیون بشکه در روز بوده است.

این کاهش بی‌سابقه در تولید نفت امریکا در هفته گذشته بیشتر به علت یخبندان تگزاس بود که باعث شد تا فعالیت پالایشگاه‌ها و تولید نفت متوقف شود و میلیون‌ها نفر در خاموشی به سر ببرند.

منبع: فارس

ارسال نظر