|
کدخبر: 145135

ایران در آستانه غنی سازی ۲۰ درصد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که به زودی غنی‌سازی ۲۰ درصد در فردو آغاز خواهد شد.

انرژی  ایران در آستانه غنی سازی ۲۰ درصد

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در برنامه «قرار قاسم» در شبکه ۵ سیما، به تشریح مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت و گفت که غنی‌سازی ۲۰ درصد به زودی آغاز خواهد شد.

صالحی در این گفت‌وگو درباره آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد و آمادگی سازمان انرژی اتمی در این خصوص گفت: نامه‌ای به نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین‌المللی در وین داده‌ایم که تسلیم این نهاد شود. به اعتبار مصوبه مجلس می‌خواهیم غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کنیم، چون باید به آژانس اعلام کنیم بازرسان این نهاد بیایند برخی چیزهایی که پلمب شده را فک پلمب کنند.

وی توضیح داد: کپسول‌های گاز اورانیوم را باید عوض کنیم. الان کپسول گاز اورانیوم طبیعی وصل است و غنی‌سازی چهار درصد انجام می‌دهیم. حالا باید چهار درصد را وصل کنیم تا ۲۰ درصد را تولید کنیم. این باید تحت نظارت آژانس باشد اعلام کردیم در آینده نزدیک می‌‌خواهیم این کار را انجام دهیم و شما هم اقدامات لازم را انجام دهید.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم و مصوبه مجلس و قانون است، آیین‌نامه‌ای را نیز دولت در این ارتباط درباره چگونگی اجرای آن را نوشته است. انشاءالله به زودی ۲۰ درصد را آغاز خواهیم کرد. رئیس‌جمهوری باید دستور را بدهد. دستور اولیه را دادند که ما نامه را دادیم و به آژانس اعلام کرده‌ایم. ما سربازی هستیم که دستمان روی ماشه است و فرمانده دستور دهد شلیک کنیم. این آمادگی را داریم و انشاءالله در اسرع وقت تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد در فردو گفت که این کار خیلی سریع انجام خواهد شد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها