|
کدخبر: 111599

بازگشت ثبات قیمت به نفت

قیمت نفت که هفته گذشته را تحت تاثیر گسترش کرونا در جهان و نشست اوپک پلاس، پرنوسان پشت سر گذاشت، ‌حالا به نظر می‌رسد در قیمت‌های بالای ۴۰ دلار به ثبات رسیده است.

انرژی بازگشت ثبات قیمت به نفت

شیوع کرونا در تمام بازارهای جهان تاثیرگذار بوده، اما بازار نفت بیش از هر بازار دیگری از این ویروس آسیب دید. قیمت نفت تحت تاثیر تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت در دنیا، هر روز با کاهش روبه‌رو شد و با جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه افت قیمت تشدید شد.

بعد ازآن اگرچه تولیدکنندگان نفت بر سر کاهش تولید خود به توافق رسیدند، اما چند ماه زمان لازم بود تا جهانی که در نفت غرق شده بود بتواند به تعادل قیمتی در بازار طلای سیاه برسد.

درحال‌حاضر با وجود آنکه قیمت‌ها در بالای ۴۰ دلار در هر بشکه قرار دارد، اما حجم ذخیره نفت در دنیا جای نگرانی است که می‌تواند بازار را با کاهش قیمت همراه سازد.

گسترش دوباره کرونا در جهان باعث شده تا احتمال بازگشت محدودیت‌ها تقویت شود. موضوعی که تقاضا برای نفت را کاهش می‌دهد و فشار مضاعفی بر قیمت‌ها خواهد داشت.

با این حال، ‌موازنه قدرت در بازار طلای سیاه، قیمت نفت را این روزها به ثباتی نسبی رسانده است، بگونه‌ای که نفت برنت باوجود آنکه نتوانسته از ۴۳ دلار در هر بشکه فراتر رود، اما کاهش شدیدی را نیز تجربه نمی‌کند.

برنت امروز با ۰.۳۷ درصد رشد به ۴۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید و نفت شاخص امریکا نیز ۰.۰۷ درصد بالا رفت و ۴۰ دلار و ۸۴ سنت معامله شد.

چنانچه راه‌حلی برای مقابله با کرونا در جهان پیدا شود، ‌می‌توان امیدوار بود که قیمت نفت در نیمه دوم سال با افزایش همراه شده و حتی به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها