|
کدخبر: 111256

علت پخش بوی بنزین داخل کابین خودرو و خطرات آن

به دلایل متعددی خودرو سرشار از بوی بنزین می‌شود که فرد باید سریعا اقدام به رفع بوی آن کند.

انرژی علت پخش بوی بنزین داخل کابین خودرو و خطرات آن

در بسیاری از مواقع هنگام رانندگی پیش آمده که بوی تند بنزین در داخل خودرو می پیچد که احساس خیلی بدی به فرد دست می دهد. پخش بوی بنزین در داخل کابین خودرو دلایل متعددی دارد که پس از پیدا کردن علت باید به رفع آن پرداخت در غیر اینصورت مشکلات زیادی را برای فرد به وجود خواهد آورد.

اگر تنظیم کننده فشار سوخت در خودرو خاموش باشد، می‌تواند باعث سوختن بیش از حد گاز شود. این عامل می‌تواند باعث خارج شدن گاز از اگزوز شود که در نتیجه می‌تواند از طریق نشت، وارد سیستم تهویه شود و همین امر باعث می‌شود فضای داخلی ماشین بوی بنزین بگیرد.

از شایع ترین علت های پخش بوی بنزین در داخل کابین می توان به خرابی کنیستر بنزین، خرابی درب باک شلنگ های متصل به باک، خرابی حبابگیر باک در پراید و خرابی واشر درب پمپ بنزین در داخل کابین اشاره کرد. نشت انژکتور یکی از شایع‌ترین دلایل بوی بنزین است که گاهی حتی منجر به انفجار خواهد شد.

به زیر اتومبیل خود نگاه کنید و هر نوع بنزینی را که روی زمین می‌افتد بررسی کنید. اگر روی زمین آب باشد و بنزین در زمین نباشد ممکن است نشتی در رادیاتور خودرو داشته باشید. فیلتر سوخت، اتصالات شلنگ یا هر یک از اجزای لاستیکی را بررسی کنید.

حال بهترین راه حل برای از بین بردن بوی بنزین در داخل کابین چیست؟ در قدم اول درپوش‌ بنزین را تغییر دهید چرا که ممکن است خراب شده باشد، اینگونه اگر درپوش گشاد باشد، ممکن است بنزین داخل کابین بریزد که خطرناک هم هست. در صورت خراب شدن مهر و موم لاستیکی یا خراب شدن دریچه این اتفاق می‌افتد. با تعویض درپوش بنزین می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

پس از رفع مشکل فنی می توانید برای از بین بردن بوی بنزین در خودرو از قهوه استفاده کنید، قهوه بعد از گذشت چند روز بوی بد بنزین را به خود می گیرد. به جای قهوه از جوش شیرین هم می توانید استفاده کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر