|
کدخبر: 110778

صدور مجوز ی برای نمک‌زدایی از آب دریا

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: تاکنون برای حدود چهار میلیارد مترمکعب نمک زدایی آب دریا صادر شده است.

انرژی صدور مجوز ی برای نمک‌زدایی از آب دریا

قاسم تقی زاده خامسی روز جمعه با انتشار ویدیویی از افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در استان هرمزگان که روز گذشته از طریق ویدیو کنفرانس توسط رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو افتتاح شد، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روز گذشته برای شروع بهره‌برداری از چهار پروژه قابل توجه در بندرعباس، قشم و بشاگرد که حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است، به استان هرمزگان سفری انجام شد.

وی ادامه داد: آب شیرین کن بندرعباس بالاترین ظرفیت تولید در کشور را دارد و آب خروجی آن بسیار مطلوب است. ظرفیت آب شیرین کن‌ها در ایران نسبت به کشورهای همجوار بسیار پایین است و ما از آب دریا کم استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو نوشت: کشورهای جهان حتی آنهایی که بارندگی مناسبی دارند و موجودی آب شیرین آنها خوب است، از شیرین‌سازی آب دریا غفلت نکرده‌اند. کشورهای کم آب مثل عربستان سعودی و امارات چند میلیارد آب دریا را در سال برای مصرف شرب و صنعت شیرین می‌کنند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو ادامه داد: تاکنون در ایران برای حدود چهار میلیارد متر مکعب مجوز نمک زدایی آب دریا صادر شده است ولی با اینکه تاکنون ۶۰ واحد شیرین کن نصب شده و بیست و پنج واحد درحال نصب است، فاصله تا عدد تخصیصی بسیار زیاد است.

تقی زاده خامسی نوشت: شیرین‌سازی برای آب شرب شهرهای ساحلی و صنایع پر آب بر، راهکار مناسبی است. سنت حسنه‌ای در هفته‌های اخیر توسط خیرین در سیستان و بلوچستان آغاز شده و با نصب آب شیرین کن‌های کوچک روی چاه‌های آب شور، آب مطلوب تولید می‌کنند و در اختیار روستاییان قرار می‌دهند. فقط سه درصد منابع آبی جهان شیرین هستند که آن هم نامتوازن توزیع شده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها