|
کدخبر: 99829

موانع صادرات و واردات کالا‌ها در استان‌های مرزی برطرف می‌شود

وزیر کشور از رفع موانع و مشکلات صادرات و واردات کالا‌های اساسی در ۱۰ استان مرزی خبر داد.

اقتصاد موانع صادرات و واردات کالا‌ها در استان‌های مرزی برطرف می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در جلسه توسعه پایدار شرق و غرب اظهار کرد: صد و یازدهمین جلسه توسعه پایدار شرق و غرب امروز برگزار شد؛ ۱۰ استان عضو این جلسه هستند و محور توجهات مباحث سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها است؛ به گونه‌ای باید این امور صورت گیرد که استان‌های یاد شده متضرر نشوند.

وزیر کشور افزود: در جلسه امروز نمایندگان وزرات صمت، بانک مرکزی، قوه قضاییه و استانداران ۱۰ استان حضور داشتند؛ بحث امروز موضوع میزان سود تسهیلات به استان‌ها بود، مقرر شد منابعی در بودجه‌های مناسب به نواحی مناطق محروم استان‌ها تزریق شود؛ امسال که سال «جهش تولید» است باید کمک‌های فراوانی را استان‌ها داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره مشکلات صادرات و واردات کالاهای اساسی در استان‌ها، یادآور شد: ما حجم بزرگی از صادرات را در استان‌های مرزی داریم که در جلسه امروز مقرر شد موانع و مشکلات صادارات بررسی و برطرف شود. در حوزه واردات هم مقرر شد حیطه کالا‌هایی که مجوز واردات دارند مانند کالا‌های اساسی و سرمایه‌ای با شرایط مناسبی و با اعلام رسمی وزارت صمت و بانک مرکزی مشکل این کالا‌های وارداتی هم برطرف شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مسائل و موضوعات دیگری هم امروز در جلسه بررسی شد؛ با توجه به اینکه تعداد گزارش‌ها و مصوبات زیاد است، مقرر شد تا در جلسه دیگری بعد از ماه مبارک رمضان تصمیمات جدیدتری در این زمینه اتخاذ کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر