|
کدخبر: 98441

قیمت طلا تا آخر هفته چه می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا می‌گوید: این روزها پیش‌بینی نرخ طلا سخت‌تر از روزهای گذشته شده است؛ به نظر می‌رسد نرخ طلا تا پایان هفته آرامش نسبی داشته باشد.

گسترش‌نیوز: در هفته ابتدایی ماه می، نرخ طلا با رشد ۰٫۹۴ درصدی مواجه شد و در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۷۰۲ دلار در هر اونس رسید. هرچند بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و بهبود نرخ نفت و به‌دنبال آن افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، در هفته گذشته مانع رشد نرخ جهانی طلا شد، اما اخبار منتشرشده درباره نرخ بیکاری در امریکا، می‌تواند محرکی برای رشد نرخ فلز زرد باشد.

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است نرخ طلا تا پایان هفته گران شود؟ گفت: نرخ سکه و طلا از هفته گذشته تاکنون دچار برخی نوسان‌ها شد. در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه نرخ سکه شش میلیون و ۶۷۵ هزار تومان معامله شد در حالی که امروز سکه طرح جدید به نرخ شش میلیون و ۷۴۴ هزار تومان رسیده است. یعنی نرخ سکه طی دو روز گذشته حدود ۶۹ هزار تومان نوسان داشته است.

ابراهیم محمدولی در ادامه افزود: نرخ طلای ۱۸ عیار هم هفته گذشته ۶۴۷ هزار تومان معامله شد و امروز در نخستین معاملات نرخ طلا با هشت هزار تومان افزایش به ۶۶۰ هزار تومان رسید. این‌ روزها پیش‌بینی نرخ طلا سخت است؛ چرا که بازارهای موازی طلا هر روز رنگ تازه‌ای عوض می‌کنند اما معیار ما برای پیش‌بینی نرخ طلا انس جهانی طلا و نرخ دلار است.

او اظهار کرد: چنانچه وضعیت بازار ارز به همین منوال باشد و آرامش در این بازار حفظ شود نرخ طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت. هفته گذشته انس جهانی طلا به کانال یک هزار و ۷۰۰ دلار رسید؛ این در حالی است که امروز نرخ انس جهانی طلا به یک هزار و ۷۰۴ دلار رسیده است. باید دید انس جهانی طلا تا پایان هفته وضعیت یکسان و همسویی دارد یا خیر؟ ظاهرا به نظر می‌رسد نرخ طلا در این هفته آرامش خودش را حفظ کند.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها