|
کدخبر: 98372

اولتیماتوم به دارندگان سهام عدالت تمدید نمی‌شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: زمانی که برای مشمولان سهام عدالت برای تعیین تکلیف سهام‌شان در نظر گرفته شده است، تمدید نمی‌شود.

گسترش نیوز: علیرضا صالح در نشست خبری ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری درمورد آزادسازی سهام عدالت در نهم اردیبهشت، اظهار کرد: از دهم اردیبهشت برای مشمولان فرصتی تعیین شد که با مراجعه به سامانه روش مدیریت سهام خود را تععین کنند.

وی ادامه داد: در این راستا مشمولان تا هشتم خرداد فرصت دارند انتخاب کنند می‌خواهند مستقیم یا غیرمستقیم سهام خود را اداره کنند. البته عدم مراجعه به سامانه به معنی انتخاب روش غیرمستقیم است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درمورد سابقه سهام عدالت، توضیح داد: سهام عدالت در سال ۱۳۸۵با فرمان مقام معظم رهبری برای شش دهک درآمدی مشخص شد که دو دهک درآمدی از تخفیف برخوردار شدند. از سال ۱۳۸۵تا سال ۱۳۹۵ از محل سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تخفیف ۵۰درصدی دو دهک ارزش سهام عدالت آزاد شد.

صالح با تاکید براینکه میزان سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی یک میلیون و سایر افراد بین ۴۹۲هزار تا ۵۳۲ هزار تومان است، اظهار کرد: میزان سهام برخی افراد بیشتر از یک میلیون تومان است، به این دلیل که انحصار وراثت صورت گرفته است. ارزش سهام عده‌ای هم کم‌تر از ۴۹۲هزار تومان است که دلیل این موضوع هم این است که ممکن است فرد در سال ۱۳۸۵مشمول نبوده و وارث قانونی که متوفی مشمول بوده باشد.

مشمولان روش مدیریت سهام را مشخص کنند

وی در ادامه با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری درمورد آزادسازی سهام عدالت، گفت: رهبری ابلاغیه را در روز نهم اردیبهشت صادر کردند و سامانه SAMANESE.IR از دهم اردیبهشت در اختیار مشمولان قرار گرفت تا روش مدیریت خود را انتخاب کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها