|
کدخبر: 94133

دستگاه تنفس هم قیمت خودروهای لوکس!

قیمت دستگاه تنفس مصنوعی ساخته جنرال موتورز بیشتر از یک شورلت اسپارک است!

گسترش‌نیوز - همان‌طور که سیستم درمانی آمریکا از ساخته شدن دستگاه‌های تنفس مصنوعی توسط جنرال موتورز برای کمک به بیماران ویروس کرونا سود خواهد برد، این همکاری برای شرکت خودروساز هم سودمند خواهد بود.

هفته گذشته، دولت ترامپ قراردادی ۴۹۰ میلیون دلاری با جنرال موتورز بست که این خودروساز را موظف می‌کند تا ماه آگوست ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی برای مراکز درمانی بسازد. قیمت هر کدام از این دستگاه‌ها ۱۶۰۰۰ دلار می‌شود که گران‌تر از شورلت اسپارک با قیمت ۱۳۲۰۰ دلار است.

اگرچه این مبلغ زیادی به نظر می‌رسد، اما از قیمت این دستگاه‌ها در بازار که ۵۰ هزار دلار است خیلی کمتر خواهد بود. البته یکی از دلایل این قیمت زیاد افزایش تقاضا برای دستگاه‌ها بوده است. کوئومو فرماندار نیویورک در این باره گفته است:

وقتی خرید دستگاه تنفس مصنوعی را شروع کردیم قیمت آنها ۲۰ هزار دلار بود، اما حالا اگر بتوانید آنها را در بازار پیدا کنید قیمت آنها حدود ۵۰ هزار دلار است. قطعا این دستگاه‌ها طی دو هفته این‌قدر پیشرفته نشده‌اند.

جنرال موتورز و شریکش یعنی شرکت تولید تجهیزات پزشکی ونتک برای ساخت هر کدام از این دستگاه‌ها باید قطعات مصرفی زیادی تامین کنند، کارگران موقت را استخدام کرده و آموزش دهند و کارخانه جنرال موتورز در کوکومو ایالت ایندیانا را به جایی برای اجرای این پروژه تبدیل کنند.

جنرال موتورز قصد دارد تولید انبوه دستگاه‌های تنفس مصنوعی را از این هفته آغاز کرده و تا اول ژوئن ۶۰۰۰ تا از آنها را آماده تحویل کند. با توجه به زمان محدود جنرال موتورز برای اتوماتیک کردن فرآیند تولید، بیشتر این دستگاه‌ها به صورت دستی ساخته خواهند شد.

دستگاه‌های تنفس مصنوعی ساخته جنرال موتورز و ونتک با نام وی‌پلاس پرو شناخته شده و مخصوص بخش مراقبت‌های ویژه هستند. این دستگاه‌ها با باتری هم کار می‌کنند، یعنی کادر پزشکی می‌توانند از آنها در بیمارستان‌های صحرایی هم استفاده کنند. اگرچه این دستگاه‌ها به اندازه سیستم VOCSN ونتک پیشرفته نیستند، اما مناسب بیمارانی هستند که دچار تنگی نفس شدید شده باشند.

ارسال نظر