|
کدخبر: 86132

ربیعی: سهمیه‌بندی بنزین نوروزی با مشکل روبه‌رو است

سخنگوی دولت گفت: آنچه رئیس‌جمهور گفتند بر این اساس بوده که پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار است. باید منتظر ارائه آمار از سوی پزشکی قانونی باشیم. آمار دقیق طی چند روز آینده از سوی مراجع ذی ربط اعلام خواهد بود.

گسترش‌نیوز: علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با FATF و تلاش دولت برای برگرداندن این لوایح گفت: این موضوع در دولت بحث شد و ما کلیه تلاش‌های خود را انجام دادیم که کمترین آسیب در مورد این موضوع متوجه کشور شود. بر اساس گزارش‌ها در جلسه امروز اکثریت کشورها از جمله چین و افریقای جنوبی حمایت خود را از کشور ما اعلام کردند.

وی ادامه داد: بسیار عجیب است که کشورهایی که خود حامی تروریسم هستند برای ورود ایران به لیست سیاه تلاش می‌کنند. دولت یازدهم کشور را از لیست سیاه خارج کرد و تلاش خواهیم کرد اگر به لیست سیاه رفتیم، خروج‌مان امکانپذیر باشد.

سخنگوی دولت افزود: هر تصمیمی در جلسه FATF اخذ شود، قرار است اقتصاد کشور به گونه‌ای طراحی شود که آسیبی نبیند. حتی با رفتن به لیست سیاه اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور رخ نخواهد داد. رئیس کل بانک مرکزی هم این موضوع را به خوبی توضیح دادند.

سخنگوی دولت در رابطه با آخرین مرحله بررسی جعبه سیاه اوکراینی، بیان کرد: وقتی پذیرفتیم اتفاق غیرعمد روی داده است، بالاترین چیزی که باید حاصل شود را پذیرفتیم. امکانات مورد نیاز برای خواندن جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را در اختیار ایران قرار ندادند، این موضوع جای سوال و ابهام دارد، جمهوری اسلامی اصرار دارد، بر اساس قواعد بین‌المللی جعبه سیاه در کشوری که سانحه رخ داده بررسی شود، این کار صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ما مشکلی نداریم که این بازخوانی در کشورهای دیگر انجام شود، ما پیشنهاد دادیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم، خواندن جعبه برای ما هم مهم است، مایل هستیم نرم‌افزارهای لازم فراهم شود، تا جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی در داخل کشور خوانده شود اما برای خواندن در بیرون از کشور مانعی نداریم.

ربیعی در مورد ارائه آمار کشته‌شدگان آبان ماه گفت: آنچه آقای رئیس‌جمهور گفتند بر این اساس بوده که پزشکی قانونی مرجع اعلام آمار است. باید منتظر ارائه آمار از سوی پزشکی قانونی باشیم. آمار دقیق طی چند روز آینده از سوی مراجع ذی ربط اعلام خواهد بود. مرجع اصلی اعلام این آمار پزشکی قانونی بود که صورت گرفت و گزارش به دولت ارائه شد.

اختصاص سهمیه بنزین نوروزی با مشکل روبه‌رو است

سخنگوی دولت در پایان در رابطه با تصمیم‌گیری در مورد سهمیه بندی بنزین نوروزی اظهارکرد: ما اگر بخواهیم ۴۰ لیتر سهمیه نوروزی را به ۶۰ لیتر سهمیه ماهانه اضافه کنیم، بیش از ۳ هزار میلیارد بار مالی دارد، تصمیم گرفتیم هر چه از فروش بنزین به‌دست می‌آید صرف ۶۰ میلیون شود و این موضوع تصمیم را دشوار می‌کند. بنابراین تصمیم با مشکل روبه‌رو شده است.

منبع: مهر

ارسال نظر