|
کدخبر: 64648

نامه سرگشاده دامداران به رئیس‌جمهور

جمعی از تشکل‌های دامداران با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، با اشاره به عدم‌تمکین وزارت صنعت به دستور او درباره تجدید نظر درباره نرخ سبوس، خواهان صدور اوامر مقتضی و لازم الاجرا در این ارتباط شدند.

گسترش نیوز: جمعی از تشکل‌های دامپروری کشور با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهوری به مشکلات نرخ سبوس در هفته‌های اخیر اعتراض کردند.

damdari-dam.jpg

در این نامه آمده است: علی‌رغم دستور و تأکید حضرت‌عالی در خصوص بازنگری در ابلاغ و کاهش نرخ سبوس گندم به وزیر صنعت، معدن و تجارت، متأسفانه این وزارتخانه طی نامه‌ای کماکان به اجرای نرخ هر کیلوگرم ۱۲۵۰ تومان اصرار دارد.

این امر موجب التهاب در بازار و موجبات بلاتکلیفی مصرف‌کنندگان و کمبود این نهاده و اختلال در تولید خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامداری در سطح کشور را فراهم نموده است.

در شرایط فعلی به‌دلیل حمایت جانبدارانه وزارت صمت، کارخانه‌های آرد از تحویل سبوس در سامانه وزارت جهاد کشاورزی امتناع [می‌کنند] و به‌بهانه انباشتگی در بازار آزاد به‌فروش می‌رسانند.

اینک از آنجایی که با تعلیق قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، برخی از تصمیمات کلان در این حوزه در قالب یک وزارتخانه غیرتخصصی می‌تواند آسیبهای جدی به‌بار آورد که نمونه بارز آن اختلاف وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث اخیر است، لذا صدور اوامر مقتضی و لازم الاجرا مورد استدعا است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر