|
کدخبر: 56629

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

شهردار تهران: تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

حناچی گفت: یکی از نیاز‌های کلان‌شهرها حمل‌ونقل شهری است. تمامی مجموعه‌هایی که در داخل کشور تجربه‌ای در زمینه واگن سازی و تکنولوژی داشتند در کنار یکدیگر قرار گرفتند و امیدواریم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

گسترش‌نیوز: شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در نظر دارد نسبت به تامین ۴۲۰ دستگاه واگن برای خطوط مترو تهران از طریق به کارگیری پتانسیل‌‌های موجود در شرکت‌‌های واگن ساز داخلی و سازندگان زیر‌‌جموعه‌های واگن مترو اقدام نماید.

امروز آیین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران کلید خورد.

Hanachi.jpg

پروز حناچی، شهردار تهران در ارتباط با قرارداد مشارکت با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز برای بهبود شرایط حمل‌و‌نقل قرارداد مشارکت در توسعه یک رام قطار مترو برای خطوط مترو تهران را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء کردیم که توافقنامه اولیه آن در سال پیش امضاء شد.

حناچی گفت: یکی از نیاز‌های کلان‌شهرها حمل‌ونقل شهری است. تمامی مجموعه‌هایی که در داخل کشور تجربه‌ای در زمینه واگن سازی و تکنولوژی داشتند در کنار یکدیگر قرار گرفتند و امیدواریم شرایط سخت را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: ما باید در شرایط تحریم با استناد به ماده ۵۴ حداکثر بضاعت داخلی را به کار بگیریم. ما در حال حاضر بیش‌از ۲ میلیون سفر درون شهری را سرویس می‌دهیم و باید از حداکثر ظرفیت‌های مترو برای جابجایی بهتر مسافران استفاده کنیم و کیفیت سفرها را افزایش دهیم.

شهردار تهران در این برنامه بسیار کوتاه سخن گفت و در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: در شرایط حاضر کشور می‌بایست تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و حداکثر توان شرکت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: هماهنگی بین‌ دستگاه‌های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است. امیدواریم با ارتباطات و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف بتوانیم مترو شهری را خودکفا و توسعه دهیم.

حناچی با اشاره به وابستگی کنونی ناوکان حمل‌ونقل ریلی کشور به واگن‌های خارجی گفت: در حال حاضر ۳۴ درصد از واگن‌های مترو کشور بومی است ما به دنبال این هستیم تا با استفاده از توان داخلی حمل‌ونقل‌کشور را بومی کنیم با این طرح بیش‌ از ۷۰ در صد از واگن‌های ایران توسط نیروهای داخلی تولید خواهد شد.

گفتنی است: گروه مپنا، شرکت پلوز سبز، واگن سازی پارس، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، راه آهن تهران و حومه، مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران، رئیس جهاد دانشگاهی از جمله شرکت‌هایی هستند که شر کت راه‌آهن شهری تهران و حومه( مترو) بر اساس این قرارداد موافقت می‌نماید از ظرفیت فناورانه آن‌ها در موضوع قرارداد استفاده نماید و در مقابل این شرکت‌کنندگان نیز در راستای این سیاست حداکثر همکاری را نمایند.

سازمان گسترش‌و نوسازی صنایع ایران در سال ۹۵ مطابق مصوبه شورای اقتصاد به عنوان مدیر طرح تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترویی ۹ کلانشهر کشور با هدف دستابی به ۵۵درصد ساخت داخل و تامین مالی به صورت فاینانس خارجی معرفی شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها