|
کدخبر: 327570

افزایش قیمت به خودرو رسید / ماشین محبوب چینی گران شد

در راستای روند صعودی قیمت مونتاژی‌های خود، ایران خودرو تصمیم گرفته است افزایش قیمت مدل های هایما ۸S را نیز در دستور کار خود قرار دهد تا این خودروی شاسی‌بلند نیز از رقابت عقب نماند.

اقتصاد افزایش قیمت به خودرو رسید / ماشین محبوب چینی گران شد

افزایش قیمت مدل های هایما ۸S نشان می‌دهد که ایران خودرو به طور متمایز از سایر خودروسازان، تمایل بیشتری به اعمال گرانی دارد و قصد دارد طرح‌های فروش جدید را با قیمت‌های جدید آغاز کند. در چند ماه اخیر، بزرگترین خودروساز ایران اقدام به افزایش قیمت خانواده هایما نموده و همه اعضای این خانواده با جمعیت کم، با برچسب افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

اگرچه دیگر خودروسازان هم قیمت تولیداتشان را افزایش داده اما روندی بسیار نرم‌تر و آرام‌تر دارند، ولی ایران خودرو مقداری عجله دارد و تا افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را ترند نکند، دست بردار نیست.

از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ موج افزایش قیمت خودروهای هایما توسط ایران خودرو استارت زده شد. نخست قیمت هایما S۷ و S۵ در بهای کارخانه تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و حالا نوبت به هایما ۸S است تا طعم افزایش قیمت را احساس کند. قیمت کارخانه هایما ۸S نیز ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در طرح‌های فروش آتی قیمت جدید معادل ۱ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان لجاظ خوهد شد.

ایران خودرو قیمت ۳ محصول مونتاژی خود را افزایش داده است. پس دیری نپاید که شاهد افزایش قیمت هایما ۷X هم باشیم. این خودرو احتمالاً تا چند روز آینده برچسب افزایش قیمت را دریافت خواهد کرد.

باتوجه به اینکه قیمت هایما S۵، هایما S۷ و هایما ۸S تا ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مساوری افزایش یافته است، می‌توان گفت که قیمت هایما ۷X نیز ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. پس احتمالاً مبلغ ۱ میلیاردو ۵۴۷ میلیون تومان به ۱ میلیاردو ۶۴۷ میلیون تومان خواهد رسید.

لازم به ذکر است که هایما ۸S بهترین و پرآپشن‌ترین خودرو مونتاژ ایران خودرو است.

مشخصات فنی هایما ۸S

هایما ۸S یک موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ از نوع TGDi دارد که می‌تواند ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۲۹۳ نیوتون‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده توسط موتور توسط یک گیربکس ۶سرعته اتوماتیک از نوع AT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

خودرو-هایما

امکانات رفاهی و ایمنی هایما ۸S

همانطور که بالا هم گفتیم، این خودرو پرآپشن‌ترین خودرو خانواده هایما است و تمامی آپشن‌های مول چینی و اصلی این خودرو نیز در آن بکار گرفته شده است. آپشن های هایما ۸S عبارتنداز:

    شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای

    سقف پانورامای برقی

    درب صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا

    صندلی‌های جلوی برقی با گرم‌کن

    پشتی صندلی‌های جلو و عقب به صورت یکپارچه

    تریم داخلی چرم

    ترمز پارک برقی و اتوهُلد

    تنظیم حالت رانندگی

    فرمان کمکی برقی

    جلوآمپر دیجیتال

    تهویه اتوماتیک دوکاناله با فناوری پاکسازی هوای کابین

    جلوآمپر دیجیتال با قابلیت تنظیم طرح گرافیکی

    فناوری LED چراغ‎ها و نوردهی با چرخاندن فرمان

    چراغ روز

    سامانه کنترل پایداری الکتریکی

    نمایشگر لمسی

    دوربین ۳۶۰ درجه

    دوربین ثبت وقایع

    رادار خطی

    رادار نقطه کور

    سیستم رانندگی خودکار بین خطوط

    سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

    سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

    کروز کنترل تطبیقی

    اخطار پیشگیری از تصادف

    سامانه ترمز اضطراری هوشمند

    رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی

    و غیره

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها