|
کدخبر: 325978 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با فرودگاه لاکچری حمد / قطری ها دنیا را شگفت زده کردند + فیلم و تصاویر

فرودگاه حمد یک فرودگاه بین‌المللی و بسیار مجهز به شمار می رود که در کشور قطر قرار دارد. این فرودگاه در حومه شهر دوحه، پایتخت قطر واقع شده و نام خود را از امیر قطر قبلی، حمد بن خلیفه آل ثانی وام گرفته است. وجود اتاق مادر و کودک، دفتر خدمات درمانی، داروخانه، سالن بدن سازی، سالن استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، دوش و حمام، خدمات اسپا و ماساژ از دیگر امکانات قابل ذکر این فرودگاه محسوب می روند. در این گزارش قصد داریم به بررسی و معرفی امکانات مختلف و جذاب این فرودگاه بپردازیم. با ما همراه باشید.

اقتصاد آشنایی با فرودگاه لاکچری حمد / قطری ها دنیا را شگفت زده کردند + فیلم و تصاویر

فرودگاه حمد یک فرودگاه بین‌المللی محسوب می شود که در کشور قطر قرار دارد. این فرودگاه در حومه شهر دوحه، پایتخت قطر واقع شده و نام خود را از امیر قطر قبلی، حمد بن خلیفه آل ثانی وام گرفته است.

فرودگاه حمد دارای سه ترمینال مسافربری است و در سال ۲۰۱۴ به عنوان جایگزینی برای فرودگاه بین‌المللی دوحه قدیم افتتاح شد. این فرودگاه یکی از پرترددترین فرودگاه‌های منطقه خاورمیانه است و خدمات پروازی به مقاصد بین‌المللی بیش از ۱۵۰ شهر در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این فرودگاه بزرگ با بستربندی و تجهیزات پیشرفته، امکانات رفاهی و خدمات مسافران بهبود یافته، ارائه خدمات مدرن به مسافران و برخورداری از طراحی معماری زیبا و مدرن شهرت دارد. همچنین، این فرودگاه دارای فروشگاه‌های متنوع، رستوران‌ها، صندوق‌های مبادله ارز، مراکز خدمات مسافران و هتل‌های مجاور است.

فرودگاه حمد یکی از مهم ترین گره‌های هوایی در منطقه خاورمیانه است و برای مسافرانی که قصد سفر به قطر را دارند، دریافت و ارسال آسان و راحتی را فراهم می‌کند.

فرودگاه حمد دارای امکانات ویژه‌ای برای مسافران نیازمند است. این فرودگاه با توجه به مدرن بودن و استانداردهای بالا، تلاش کرده است تا خدمات و امکانات متنوعی را برای راحتی و رضایت مسافران فراهم کند. در ادامه به برخی از امکانات و خدمات ویژه فرودگاه حمد اشاره می کنیم.

فرودگاه-قطر

فرودگاه-مجهز-قطر

امکانات جذاب فرودگاه حمد

فرودگاه حمد سالن های VIP برای مسافرانی فراهم کرده است که تمایل دارند در محیطی آرام و اختصاصی انتظار پرواز خود را بگذرانند، فراهم کرده است. این سالن ها امکاناتی از قبیل صندلی‌های راحت، خدمات تأمین کننده غذا و نوشیدنی، اینترنت بی‌سیم، تلویزیون و سرویس‌های اضافی را ارائه می‌دهند.

فرودگاه حمد امکاناتی را برای مسافرانی که نیازمند خدمات ویژه هستند، فراهم کرده است. این موضوع شامل امکاناتی مانند کمک به عبور از مراحل فرودگاه، ارائه خدمات نگهبانی برای بارهای ویژه، امکانات نقلیه خصوصی و استفاده از اتاق‌ها و سوئیت‌های خصوصی می‌شود.

این فرودگاه دارای فروشگاه‌های مختلفی است که محصولات متنوعی از جمله لوازم الکترونیکی، لباس، آرایشی و بهداشتی، کتاب و مجله، محصولات محلی و بین‌المللی و غیره را به مسافران ارائه می‌دهند. همچنین، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در فرودگاه حمد وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهند.

فرودگاه حمد دارای مرکز پزشکی است که خدمات پزشکی اضطراری، مراقبت‌های اولیه و خدمات دارویی را به مسافران ارائه می‌دهد. این مرکز به تیم پزشکان و پرستاران مجرب مجهز است.

این فرودگاه مجهز تلاش می‌کند تا خدمات و امکاناتی را برای مسافران با نیازهای ویژه ارائه دهد. این امر شامل امکانات مسافران با معلولیت، امکانات مسافران سالمند، امکانات مسافران با کودکان و امکانات مسافران با حیوانات خانگی می‌شود. این موضوع دربرگیرنده تسهیلاتی نظیر پارکینگ ورودی برای اتوبوس‌های ویژه، آسانسورها و راهروهای دسترسی‌پذیر، خدمات اضافی در محیط فرودگاه و... می شود.

به طور کلی، فرودگاه حمد دارای امکانات ویژه‌ای است که طیف گسترده‌ای از نیازهای مسافران را پوشش می‌دهد و سعی می‌کند تجربه سفری راحت و لذت‌بخش را برای مسافران فراهم کند. ۵ زمین بازی مخصوص کودکان در این فرودگاه وجود دارد که می‌توانید با کودکان خود در آن وقت زیادی سپری کنید. در این بخش‌ها اینترنت، وسایل بازی، سرسره‌های جالب و دیگر موارد وجود دارد.

وجود اتاق مادر و کودک، دفتر خدمات درمانی، داروخانه، سالن بدنسازی، سالن استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، دوش و حمام، خدمات اسپا و ماساژ از دیگر امکانات قابل ذکر این فرودگاه به شمار می روند.

فرودگاه-بزرگ-قطر

عروسک-ارنبو

عروسک بزرگ فرودگاه حمد قطر

عروسک بزرگ در فرودگاه حمد قطر وجود دارد که با نام  أرنبو (Arnaabu) شناخته می‌شود. این عروسک بزرگ، که نماد فرودگاه حمد به حساب می آید، یک خرگوش با ابعاد بزرگ است که در سال ۲۰۱۴ میلادی در فرودگاه حمد نصب شد. ارنبو با ارتفاع بیش از ۶ متر، از مواد مختلف ساخته شده است و شامل فلزات و الیاف مصنوعی است.

ارنبو نشان دهنده فرهنگ قطر و ارتباط طبیعی آن با حیوانات بیابانی است. این عروسک بزرگ در سالن ورودی فرودگاه حمد قرار گرفته و با استقبال گسترده مسافران و بازدیدکنندگان روبرو شده است. عروسک بزرگ ارنبو نقطه تماشا و عکسبرداری بسیار مطلوبی برای مسافران و عابران فراهم می کند و یک نماد شناخته شده از فرودگاه حمد قطر محسوب می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها