|
کدخبر: 325458 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه ایمنی کارگران / لوازم ایمنی چند فروخته می شوند؟

رعایت نکات ایمنی در هر کاری، می تواند از خطرات مرگ و میر جلوگیری کند.

اقتصاد هزینه ایمنی کارگران /  لوازم ایمنی چند فروخته می شوند؟

ایمنی و سلامتی در هرکاری، نقش بسیار مهمی دارد و می تواند از پیش آمدن خسارات جانی جلوگیری کند. رعایت اصول ایمنی برای کارهای خدماتی، سبب خواهد شد تا جان افراد حفظ شده و خطرات منجر به مرگ و میر را کاهش دهد. به عنوان مثال، شخص برق کاری را تصور کنید که از امکانات و تجهیزات اصولی استفاده نکرده و می خواهد مشکل دکل برق را برطرف کند. اگر این افراد دستکش مخصوص و یا کلاه ایمنی را به همراه نداشته باشند، هرلحظه ممکن است برق جان آن ها را بگیرد. استفاده از دستکش های ایمنی برای انجام فرآیند برقکاری، می تواند از مرگ ۱۰۰ درصدی جلوگیری کند. تهیه این لوازم، قیمت چندانی ندارد و با یک بار هزینه، می توان تا چند سال از این تجهیزات استفاده کرد. دستکش های ایمنی، قیمت متفاوتی دارند و از ۲۰۰ هزار تومان آغاز و تا ۲۹ میلیون تومان هم بالا می رود. البته سایر تجهیزات برای برقکاری نیاز است که مهم ترین آن ها دستکش مناسب کار است تا جریان برق از آن عبور نکند.

ایمنی-برقکاری

 

لوازم ایمنی

قیمت

دستکش معمولی

۲۰۰،۰۰۰

دستکش ایمنی درجه یک

۲۹،۵۰۰،۰۰۰

دستکش ایمنی متوسط

۳،۰۰۰،۰۰

لباس کار مناسب

۲،۰۰۰،۰۰۰

 

ایمنی خدمات شهری

افراد زباله گرد و ماموران خدمات شهری هم نیاز به ایمنی در کار دارند. خبرهای بسیاری مبنی بر تصادف یک مامور خدمات شهری شنیده ایم که این امر سبب از دست رفتن جان شده است. پس باید درنظر گرفت که لباس کار مناسب که دارای شب رنگ باشد و از راه دور نیز قابل تشخیص باشد، می تواند جان ماموران خدمات شهری را حفظ کند. از سوی دیگر، به دلیل آنکه این افراد به طور مستقیم  با زباله سر و کار دارند، استفاده از دستکش های مخصوص و همچنین ماسک های مناسب نیز، توصیه می شود. برای آنکه جان این ماموران زحمتکش حفظ شود، هزینه های ناچیزی نیاز است که این هزینه ها باید صورت گیرد.

خدمات-شهری

 

لباس ایمن

قیمت

لباس شبرنگ دار ماموران شهرداری

۳۸۵،۰۰۰

دستکش مخصوص زباله

۱۱۰،۰۰۰

ماسک ان ۹۵

۲۵،۰۰۰

 

ایمنی در جوشکاری

یکی دیگر از کارهایی که به ایمنی بسیار بالایی نیاز دارد، جوشکاری است. افرادی که شغل و حرفه آن ها جوشکاری است، چشمانشان در معرض بیشترین آسیب خواهد بود و امکان دارد که اگر  اصول ایمنی را رعایت نکنند، با گذشت زمان، بینایی خود را از دست داده و یا آنکه، چشمانشان مانند گذشته قابلیت بینایی نداشته باشد. در طول انجام فرآیند جوشکاری، نیاز است تا از عینک و دستکش مخصوص استفاده کنید تا بتوانید از دست و چشم خود در برابر آسیب های صد در صدی محافظت کنید. عینک جوشکاری انواع مختلف دارد که البته باید گفت تمام دل ها از چشمان شما محافظت خواهند کرد.

جوشکاری-ایمنی

 

عینک جوشکاری

قیمت

عینک جوشکاری معمولی

۱۳۹،۰۰۰

عینک جوشکاری اتومات

۲۹۴،۰۰۰

عینک جوشکاری درجه یک

۹۵۵،۰۰۰

دستکش جوشکاری معمولی

۷۵،۰۰۰

دستکش جوشکاری درجه یک

۱۵۳،۰۰۰

 

معدن یکی از مهم ترین و سخت ترین شغل هایی است که نیاز به ایمنی کامل دارد و لباس کار بسیار با کیفیت جهت حفظ سلامتی نیاز دارد. یکی از مهم ترین لوازم ایمنی برای کار در معدن، کلاه مخصوص است که در صورت ریزش احتمالی، آسیب به سر نرسد. همچنین نیازمند لباس کار و دستکش مخصوص است. افرادی که در معدن کار می کنند، بیش از هر شخص دیگری، نیاز دارند تا با ایمنی کامل وارد محیط کار شوند. البته همانطورکه مطرح کردیم، تمام حرفه و شغل ها نیازمند ایمنی هستند اما معدن را می توان از یاسر شغل ها جدا کرد. 

کارگر-معدن

 

لوازم ایمنی

قیمت

کلاه ایمنی معمولی

۷۲،۰۰۰

کلاه با کیفیت

۴۴۰،۰۰۰

کلاه مخصوص معدن

۱،۷۰۰،۰۰۰

لباس کار متوسط برای کار در معدن

۲،۰۰۰،۰۰۰

دستکش ایمنی معدن

۴،۴۰۰،۰۰۰

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید، لوازم ایمنی در معدن، قیمت بالا تری نسبت به سایرین دارد. دلیل چنین موضوعی این است که کار در معدن، همواره با خطرات احتمالی مواجه است و تاکنون شنیده ایم که جان کارگران معدن بسیاری به علت رعایت نکردن موارد ایمنی از دست رفته است.

کارفرمایان باید این نکته را درنظر داشته باشند، مسئولیت جان افراد شاغل که زیر دست آن ها مشغول کار هستند، بر عهده آن ها بوده و باید لباس و دستکش و کلاه ایمنی را برای آ نها فراهم کنند. با پرداخت هزینه های اندک، می توان از بروز بسیاری از خطرات جلوگیری کرد. این نکته را هم باید درنظر داشت که جان انسان ارزش بسیاری دارد و باید رعایت نکات ایمنی را جدی گرفت.

ایمنی رابطه مستقیم با اقتصاد دارد. همانطور که درجریان هستید، بسیاری از کارفرمایان، حاضر نیستند تا هزینه بالایی بابت خرید لوازم ایمنی مناسب پرداخت کنند. همین امر سبب می شود تا جان افراد در خطر مواجه با مرگ باشد. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها