|
کدخبر: 322515

ایران خودرو / تولید خودرو / خودرو سازی

این خودروهای لاکچری محبوب جانبازان است

در ماه مرداد سال جاری، آیین‌نامه واردات خودرو برای جانبازان توسط هیئت دولت تصویب شد. با این حال، اجرای این آیین‌نامه به مدت زمان طولانی به طوری که بسیار زمان‌بر بود، به تأخیر افتاد.

اقتصاد این خودروهای لاکچری محبوب جانبازان است

بررسی جزئیات نام‌نویسی جانبازان نشان می‌دهد که سه خودرو، شامل دو برند اروپایی و یک برند آسیایی، بیشترین تقاضا را دریافت کرده‌اند. 

بنز A۱۸۰ سدان، بی ام دبلیو ۳۱۸ و تویوتا Rav ۴ به ترتیب عنوان  محبوب ترین خودروهای جانبازان را به خود اختصاص داده اند. براساس اطلاعات منتشر شده، ۸۱۱ جانبازان بنز A۱۸۰ سدان را انتخاب کرده اند، ۶۶۵ جانباز برای بی ام دبلیو ۳۱۸ تقاضای خرید داده اند و ۵۰۰ جانباز هم تویوتا Rav ۴ را به عنوان خودروی مورد نظر خود برای خرید انتخاب کرده اند.

بنابراین با توجه به ثبت نام ۴۳۲۱ نفر از جانبازان برای خرید خودروهای وارداتی سه خودروی یاد شده حول و حوش ۴۵ درصد تقاضای جانبازان به سه خودروی بنز A۱۸۰ سدان، بی ام دبلیو ۳۱۸ و تویوتا Rav ۴ اختصاص پیدا کرده است.

اما خودروهایی که کمتر مورد علاقه جانبازان بودند کدام است؟

بررسی ها نشان می دهد فیات تیپو سدان با ثبت یک تقاضا به همراه فیات X۵۰۰ هیبرید و فولکس واگن گلف هر کدام با دو تقاضا در قعر جدول خودروهای ثبت نامی جانبازان قرار دارند.

خودروهای یاد شده در مجموع ۰.۱ درصد تقاضا را شامل می شوند.

خودروهایی مانند فولکس واگن تیگوان و تویوتا کمری که در حال حاضر مدل های قدیمی آنها در بازار موجود است نیز در میانه های جدول قرار دارند.

با توجه به تشنگی بازار از یک طرف و محدودیت سقف قیمتی واردات برای متقاضیان عادی قابل پیش بینی بود که برندهایی مانند بنز و بی ام دبلیو در صدر جدول تقاضای جانبازان جای گیرند تا از این مسیر نیاز صدر هرم تقاضا در بازار  به خودروهای لاکچری تا حدی پاسخ داده شود.

البته این  آمار قطعی نیست و به احتمال زیاد در دور سوم ویرایش ثبت نام خودروهای جانبازان، شاهد تغییراتی در این جدول تقاضا خواهیم بود

مرحله سوم ثبت‌نام، ویرایش و اصلاح تقاضای خودروی وارداتی جانبازان از امروز سه‌شنبه - ۲۲ اسفند- اجرا می‌شود و جانبازان می‌توانند نسبت به اصلاح یا ثبت‌نام واردات خودرو اقدام کنند.

از بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرحله سوم ویرایش ثبت نام و اصلاح تقاضای خودروی وارداتی جانبازان این هفته اجرا می‌شود و جانبازان می توانند نسبت به اصلاح یا ثبت‌نام واردات خودرو اقدام کنند.

طبق برنامه ویرایش سوم خودرو وارداتی جانبازان ۷۰ درصد ویژه سه شنبه -۲۲ اسفند- و جانبازان ۷۰ درصد عادی چهارشنبه -۲۳ اسفند- هفته جاری انجام می‌شود. همچنین جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد هم می‌توانند پنج شنبه همین هفته - ۲۴ اسفند- ویرایش سوم خودرو وارداتی را انجام دهند.

جانبازان که تمایل به تغییر نوع خودرو وارداتی دارند یا چنانچه در مرحله پیش ثبت‌نام خودرو وارداتی از ثبت نام جا ماندند در این روزها می‌توانند نسبت به انجام تغییرات، اصلاحات یا ثبت نام اقدام کنند.

منبع: اکوایران
  • علي ارسالی در

    اين ها دارند با مردم بازي مي كنند

  • مسعود ارسالی در

    یکی از اموری که باید انجام بگیرد بالا بر دن سطح استانداردهای خودرو سازی و در نتی جه کاهش آلایندگی و ایمنی جان مردم و سپس کاهش مصرف سوخت است.

  • ناشناس ارسالی در

    فعلا که تا اخر بهار تولید داره حالا شما هی سنگ بنداز تو اسن اوضاع تورم مزدم کجا پول دارن برن ماشین گرونتر بخرن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها