|
کدخبر: 324771

بیت کوین / قیمت بیت کوین / قیمت ارز دیجیتال / بازار ارزهای دیجیتال

خریداران شیبا این خبر از دست ندهند / وقت خرید کاردانو است؟

در حال حاضر، صعود میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۹۲ دلار) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می‌دهد

اقتصاد خریداران شیبا این خبر از دست ندهند / وقت خرید کاردانو است؟

فاصله تا هاوینگ چهارم بیت کوین کمتر از ۲ روز است و با اصلاح قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال جلب شده است. در این مدت، بسیاری از آلت کوین‌ها از جمله تون کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو گارد نزولی به خود گرفته و قیمت آنها کاهش یافته است.

 در حال حاضر پیش‌بینی‌های مختلفی در رابطه با روند احتمالی بیت کوین و آلت کوین‌ها در روزهای جاری و به خصوص پس از هاوینگ وجود دارد. در این مطلب، تحلیل تکنیکال تون کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو را زیر ذره‌بین برده و سطوح حمایتی و مقاومتی آنها را بررسی می‌کنیم.

همانطور در تحلیل‌های قبلی گفته بودیم، قیمت تون کوین در هفته‌های اخیر در داخل یک کانال صعودی در حال افزایش است. تون کوین سه روز پیش تلاش کرد تا از خط مقاومت این الگو بالاتر برود که موفق نشد و تا نزدیکی خط حمایت سقوط کرد.

نمودار تون کوین تایم فریم ۱ روزه - منبع: TradingView

 

در حال حاضر، صعود میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۹۲ دلار) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می‌دهد فعلا بازار تحت تسلط خریداران است. به نظر می‌رسد در ادامه خریداران بار دیگر خط مقاومت کانال مذکور را آزمایش کنند. اگر این مقاومت به سمت بالا شکسته شود، تون کوین می‌تواند ابتدا تا ۸.۵۶ دلار و سپس ۱۰ دلار صعود کند.

در سمت مقابل اما اگر قیمت به زیر خط حمایت کانال سقوط کند، پیش‌بینی صعودی فاقد اعتبار می‌شود. در این سناریو تون کوین می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در حوالی ۴.۵۴ دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال کاردانو

کاردانو در روزهای اخیر در روند نزولی آشکاری قرار گرفته و ناتوانی خریداران در افزایش دوباره قیمت، زنگ خطر را برای اصلاح به زیر ۰.۴۰ دلار به صدا درآورده است.

نمودار کاردانو تایم فریم ۱ روزه - منبع: TradingView

در صورت ریزش قیمت تا ۰.۴۰ دلار، خریداران احتمالا با تمام قدرت خود از این حمایت دفاع خواهند کرد. با این حال، اگر این حمایت از دست برود، سقوط قیمت کاردانو تا ۰.۳۵ دلار می‌تواند ادامه داشته باشد. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاردانو در حوالی ۰.۵۴ دلار شیب نزولی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده اشباع فروش قرار دارد. این نشان می‌دهد فعلا کفه ترازو به سمت فروشندگان متمایل است.

اگر قیمت کاردانو پس از آزمایش مجدد حمایت ۰.۴۰ دلاری افزایش یابد، می‌توان گفت خریداران از فرصت خرید در کف استفاده کرده‌اند. در این سناریو قیمت می‌تواند ابتدا تا ۰.۵۰ دلار صعود کند و پس از آن به سراغ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس ۰.۶۲ دلار برود. احتمالا در این سطوح با تقابل گسترده خریداران و فروشندگان مواجه خواهیم شد.

تحلیل تکنیکال آوالانچ

علیرغم بهبود جزیی قیمت آوالانچ در روزهای اخیر، این ارز دیجیتال هنوز تا سطح شکست ۴۲ دلاری خود فاصله زیادی دارد که نشان‌دهنده تقاضای پایین خریداران است.

نمودار آوالانچ تایم فریم ۱ روزه - منبع: TradingView

 

در حال حاضر، شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (در حوالی ۴۳ دلار) و قرار گرفتن RSI در نزدیکی محدوده اشباع فروش نشان می‌دهد فروشندگان بر بازار سوار شده‌اند. در صورت تداوم روند نزولی، حمایت‌های ۲۹ و ۲۷ دلاری از اهمیت زیادی برخوردارند. اگر این سطوح حمایتی از دست بروند، فشار فروش ممکن است تشدید شود و قیمت تا ۲۰ دلار سقوط کند.

در صورت از سر گرفته شدن رالی آوالانچ، این ارز دیجیتال می‌تواند در حوالی خط روند نزولی با مقاومت مواجه شود. بسته شدن کندل بالاتر از این خط روند نشانه خوبی خواهد بود. در این صورت قیمت آوالانچ می‌تواند تا ۵۰ دلار صعود کند.

قیمت شیبا در روزهای اخیر در محدوده کوچکی نوسان کرده که نشان‌دهنده نبود تقاضای بالا برای خرید و فروش در سطوح فعلی است.

نمودار شیبا تایم فریم ۱ روزه - منبع:  TradingView

انتظار می‌رود فروشندگان دوباره قیمت را تا حمایت ۰.۰۰۰۰۱۷ دلاری کاهش دهند. اگر این حمایت شکسته شود، فشار فروش ممکن است تشدید شود و قیمت شیبا را تا حمایت ۰.۰۰۰۰۱۰ دلاری کاهش دهد. در صورت تحقق این مهم قیمت شیبا ۱۰۰٪ از اوج رالی اخیر خود اصلاح شده است.

در سمت مقابل، اگر قیمت از خط روند نزولی فراتر برود، می‌توان گفت خریداران خودی نشان داده‌اند. در این سناریو، قیمت شیبا می‌تواند تا ۰.۰۰۰۳۳ دلار افزایش یابد. در این سطح انتظار می‌رود با مقاومت گسترده فروشندگان مواجه شویم.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها