|
کدخبر: 322581

قیمت بیت کوین / قیمت رمز ارز / بازار ارزهای دیجیتال

رکورد شکنی بیت کوین / جهان رمز ارزها در شوک فرو رفت

بیت کوین با افزایش ۴.۸ درصدی به رکورد ۷۱۶۷۷ دلار در معاملات اروپا رسید که سود خریداران این ارز را در سال جاری میلادی به ۷۰ درصد رساند.

اقتصاد رکورد شکنی بیت کوین / جهان رمز ارزها در شوک فرو رفت

قیمت بیت کوین، بزرگترین رمزارز جهان، در روز دوشنبه به بالاترین سطح خود رسید و از ۷۱،۰۰۰ دلار عبور کرد.

سازمان "مرجع امور مالی" انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که به مراکز شناخته‌شده سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد اوراق قابل معامله در بورس با پشتوانه ارزهای دیجیتال را منتشر کنند و به این ترتیب به سازمان‌های نظارتی که راه را برای تجارت ارزهای دیجیتال هموار می‌کنند، پیوست.

بیت کوین با افزایش ۴.۸ درصدی به رکورد ۷۱۶۷۷ دلار در معاملات اروپا رسید که سود خریداران این ارز را در سال جاری میلادی به ۷۰ درصد رساند.

باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان با سیل جریان نقدینگی به سمت صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین و همچنین امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به سرعت تقویت شده است.

طبق داده‌های گروه بورس اوراق بهادار لندن LSEG، اگرچه شدت جریان سرمایه به سمت ۱۰ صندوق بزرگ نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ایالات متحده در هفته منتهی به ۸ مارس به پایین‌ترین رقم در دو هفته اخیر رسید، اما همچنان حدود ۲ میلیارد دلار است.

نیک کاولی، استراتژیست شرکت دیلی اف‌ایکس DailyFX در این باره گفت: بیت‌کوین هفته را با جهش آغاز کرده است و بقیه ارزهای دیجیتال را با خود بالاتر برده است.

عرضه بیت کوین که به ۲۱ میلیون توکن محدود شده است، در ماه آوریل که رویداد موسوم به هاوینگ (نصف شدن) اتفاق می‌افتد، باز هم کاهش خواهد یافت.

بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین به ۸۰ هزار دلار خواهد رسید؟

داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته، تقریباً ۳۶۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های ارز دیجیتال، لیکویید شده است. بزرگترین پوزیشن لیکوییدشده بیت کوین به ارزش ۸.۸۸ میلیون دلار در صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت (Bybit) اتفاق افتاد. طی ۴ ساعت گذشته، ۳۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت کوین لیکویید شده که ۳۱ میلیون آن متعلق به پوزیشن‌های شورت بوده است. علاوه بر این، طی همین مدت، ۱۱.۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های اتریوم لیکویید شده که ۱۰ میلیون دلار آن متعلق به پوزیشن‌های شورت بوده است.

در این میان، شاخص ترس و طمع کریپتو نیز پس از یک افت در آخر هفته، دوباره به ۸۲ واحد افزایش یافته و احساسات بازار هم‌اکنون در منطقه «طمع شدید» قرار دارد.

به گزارش دربیت (Deribit)، معامله‌گران آپشن پس از اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته با موفقیت به ۷۰ هزار دلار رسید، در حال باز کردن پوزیشن در ۸۰ هزار دلار هستند که نشان‌دهنده خوش‌بینی آن‌ها نسبت به آینده قیمت است.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های کوین‌گلس، شاخص سود باز (open interest) قراردادهای آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) با جهش ۲ درصدی به بالاترین حد خود یعنی ۱۰.۵۹ میلیارد دلار رسیده است.

کارشناسانی مانند رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، تام لی (Tom Lee) و مایکل ون ‌دی ‌پوپ (Michael van de Poppe)، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به راحتی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و حتی امکان رسیدن آن به ۳۰۰ هزار دلار نیز وجود دارد.

بیت کوین ارز دیجیتال

بیت کوین چیست؟

بیت کوین (Bitcoin) با نماد BTC و نشانه ₿ یا ฿ پولی تماماً دیجیتال است که به‌صورت غیرمتمرکز در بستر بلاک چین بیت کوین (Bitcoin) وجود دارد. انتشار، نقل‌وانتقال و همه تراکنش‌های بیت کوین به‌صورت غیرمتمرکز در همان بلاک چین انجام و ثبت می‌شود. بلاک چین بیت کوین مانند دفترکل بانک عمل می‌کند، اما غیرمتمرکز و شفاف است و هرکسی می‌تواند نسخه‌ای از آن را داشته باشد.

در این سیستم پولی، مردم بانک خود هستند و پول را به‌طور‌مستقیم و بدون نیاز به بانک یا نهاد متمرکزی به یکدیگر انتقال می‌دهند. فرض کنید می‌خواهید پولی را به دوستی در کشوری دیگر ارسال کنید. اگر بخواهید با روش‌های سنتی و از طریق سیستم بانکی این کار را انجام دهید، چه دردسرها و هزینه‌هایی انتظار شما را می‌کشد؟ حالا تصور کنید سیستمی هست که می‌توانید از طریق آن این انتقال را به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه‌ای در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز انجام دهید؛ به دنیای بیت کوین خوش آمدید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها