|
کدخبر: 324534

اختصاصی گسترش نیوز؛

کباب از دسترس کارمندان خارج شد / کوبیده ۲۵۹ هزار تومان ناقابل

در این گزارش به بررسی قیمت انواع کباب در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد کباب از دسترس کارمندان خارج شد / کوبیده ۲۵۹ هزار تومان ناقابل

کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که انواع مختلف دارد و می توان گفت که تمام مردم به انواع آن علاقه بسیاری دارند. کباب ها به دسته بندی های مختلف تقسیم بندی می شوند و جوجه کباب را می توان یکی از پرطرفدار ترین انواع کباب دانست. کباب کوبیده نیز در میان مردم طرفدار بسیاری دارد اما عده ای از افراد که گوشت دوست ندارند، ترجیح می دهند تا جوجه کباب را انتخاب کنند.

کباب-کوبیده

کباب ها قیمت متفاوتی دارند و بر اساس مرغ یا گوشت به کار رفته در محتویات آن ها، قیمتشان نیز تغییر می کند. علاقه مندان به گوشت قرمز، کباب کوبیده و کباب برگ را بیشتر دوست دارند و شیشلیک نیز یکی دیگر از پرطرفدار ها است که قیمت بسیار بالایی دارد. بسیاری از رستوران ها به صورت تخصصی بر روی یک مدل کباب کار می کنند و فقط کوبیده یا برگ می فروشند اما سایر رستوران هایی که غذای سنتی دارند، تمام انواع کباب را می توان در منوی آن ها مشاهده کرد. قیمت مرغ و گوشت در سال های گذشته، تغییرات اساسی پیدا کرده است و همین موضوع سبب شد تا قیمت کباب نیز افزایش پیدا کند.

کباب-جوج

به گزارش گسترش نیوز، کباب لقمه که یکی از پرطرفداران در میان مردم است که قیمتی فضایی پیدا کرده و مانند کباب کوبیده است. با گشت کوتاهی در سایت های معرفی رستوران، متوجه شدیم که هر پرس ۲ سیخ کباب لقمه با قیمت ۳۶۵ هزار تومان به فروش می رسد که شاید هرکسی توان خرید آن را نداشته باشد. کباب کوبیده نیز قیمت بالایی دارد اما از کباب لقمه کمی ارزان تر است. هر پرس کباب کوبیده ۲ سیخ در همین سایت معرفی غذا و رستوران با قیمت ۲۵۹ هزار تومان به فروش می رسد. با این حساب، کباب کوبیده که روزی غذای کارمندان بود و می شد حداقل در طول هفته ۲ بار به عنوان ناهار کارمندی مصرف شود، از دسترس بسیاری از افراد خارج شده و دیگر توان خرید وجود ندارد. جوجه کباب یکی از پرطرفدار ترین انواع کباب است که آن هم قیمت بالایی پیدا کرده. در یکی از رستوران ها هر پرس جوجه کباب ۳۰۰ گرمی ۳۶۹ هزار تومان به فروش می رسد.

کباب-لقمه

کباب-کوبیده جدید

کباب سلطانی یکی دیگر از انواع کباب است که قیمت بسیار بالایی دارد. این مدل کباب ترکیب یک سیخ برگ و یک سیخ کوبیده است. با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه شدیم که کباب سلطانی ۶۹۰ هزار تومان قیمت دارد که شاید ۱۰ درصد مردم جامعه این مدل کباب را انتخاب کنند. همچنین کباب برگ بدون برنج با وزن ۲۵۰ گرم با قیمت ۵۸۵ هزار تومان به فروش می رسد. گوشت قرمز در بازار کیلویی چقدر است که این رستوران ها برای ۲۵۰ گرم کباب، این مقدار پول دریافت می کنند؟ تازه آن هم بدون برنج! شیشلیک نیز یکی دیگر از کباب هایی است که همانطور که گفته شد، قیمت بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال برای ۵۰۰ گرم کباب شیشلیک باید مبلغ ۸۷۰ هزار تومان پول پرداخت کنید که این قیمت تازه کم ترین خواهد بود.

کباب-سلطانی

در جدول زیر می توانی قیمت انواع کباب را مشاهده کنید که از منوی رستوران های مختلف برداشته شده است.

 

انواع کباب

قیمت

خوراک لقمه تک سیخ

۳۰۳،۰۰۰

چلو کباب ترش

۳۷۹،۰۰۰

چلو کباب وزیری

۶۴۹،۰۰۰

کباب سلطانی

۸۳۹،۰۰۰

چلو کباب برگ

۶۱۹،۰۰۰

کباب فیله گوسفند

۶۲۹،۰۰۰

چلو جوجه کباب

۳۶۹،۰۰۰

 

مشاهدات میدانی نشان می دهد که در بسیاری از رستوران های بالای شهر تهران، قیمت این غذاها چند برابر عرضه می شود و هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

  • علی. ارسالی در

    شما با این قیمت ها که معمولا در تهران وب ا لای شهر است نرخ شهرستان ها را هم بالا می برید به خدا مردم توان این قیمت هارا ندارند این کار رد نکنید درشهرستان ها ک وبیده خوب سیخی ۱۲۰ است

  • سلیمان ارسالی در

    ناگفته نماند ما که کباب چند سالیست از یا دمان رفته بود بازهم بیادمان انداختید

  • خنده ارسالی در

    خدا را شکر که غذای بیرون انقدر گران و بی کفیت است که مردها اقدام به تشکیل خانواد ه با یک زن خانه دار کنند . نه با میکن و عروسک که فقط ارایش کردن و فیس و افاده را بلد است . زنده باد زن خانه دار مثل مادر و زن خودم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها