|
کدخبر: 324482

قیمت طلا/ قیمت دلار/ قیمت سکه

سقوط آزاد در قیمت طلا و سکه / بازار از التهاب فاصله گرفت؟

علیرغم فضاسازی‌های افزایشی در ساعات اولیه روز قبل، قیمت طلا و سکه در بازار طلا و سکه در مسیر نزولی حرکت کرد.

اقتصاد سقوط آزاد در قیمت طلا و سکه / بازار از التهاب فاصله گرفت؟

بر اساس گزارش‌ها، قیمت طلا و سکه در بازار طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است.

بررسی عملکرد بازار حاکی از آن است که قیمت سکه امامی نزدیک به یک میلیون تومان ریخت و به زیر کانال ۴۵ میلیون تومان رفت. بر همین اساس، هر قطعه سکه امامی با کاهش ۲.۲ درصدی، ۴۴ میلیون و ۴۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در مقابل در بازار طلا نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار کاهش ۱۴۴ هزار تومانی را تجربه کرد. بر همین اساس، طلای ۱۸عیار با کاهش ۳.۸ درصدی، ۳ میلیون و ۷۳۴ میلیون تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم با کاهش ۶۱۶ هزار تومانی، ۱۶ میلیون و ۱۷۸ هزار تومان قیمت خورد.

بنا به این گزارش، در بازار سکه در معاملات دیروز هر قطعه سکه بهار آزادی با کاهش ۸۶۵ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، نیم‌سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

بررسی روند بازار نیز نشان می‌دهد که حباب سکه با کاهش یک میلیون و ۶۸۷ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت ها از اوج فاصله گرفت

در همین رابطه، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رام شدن طلا در بازار همپای سکه، از کاهش قیمت‌ها در بازار داخل نسبت به روز شنبه خبر داد و تاکید کرد که خوشبختانه بازار در آرامش به‌ سر می‌برد؛ هیچ‌گونه التهابی در بازار نیست و به نوعی می‌توان گفت بازار رکود هم دارد و تقاضایی برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیست.

وی با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به روز گذشته، عنوان کرد: قیمت‌ها نسبت به اوج خود فاصله گرفته و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز جاری و کاهش نرخ ارز در داخل، منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا شده است.

این مقام صنفی ضمن تاکید بر اینکه ثبات قیمت اونس جهانی طلا (با توجه به تعطیلی امروز بازارهای جهانی) و عدم تغییر قیمت آن نسبت به روز شنبه که همچنان ۲۳۴۳ دلار است و کاهش نرخ ارز در داخل سبب شد که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی شود، ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی قیمت‌ها و ثبات، ادامه‌دار باشد.

عوامل موثر بر قیمت سکه

قیمت سکه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برخی از عوامل موثر بر قیمت سکه عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت بین عرضه و تقاضا بر روی قیمت سکه تأثیر دارد. اگر تقاضا برای سکه بیشتر از عرضه باشد، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد و بالعکس.

۲. وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی کشور و عواملی مانند تورم، رشد اقتصادی، نرخ بهره و سیاست‌های پولی تأثیرگذاری می‌کنند. هر چه وضعیت اقتصادی بهتر باشد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد.

۳. نرخ ارز: قیمت سکه به نرخ تبدیل به ارز محلی نیز وابسته است. اگر ارز محلی نسبت به ارز خارجی کاهش یابد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد..

۴. تغییرات سیاسی و جهانی: تغییرات سیاسی داخلی و جهانی، تنش‌های بین‌المللی و عوامل امنیتی می‌توانند بر قیمت سکه تأثیرگذار باشند.

۵. طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران: علاقه طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

۶. تغییرات مالیاتی: تغییرات در سیاست‌های مالیاتی مانند مالیات بر سود سرمایه‌گذاری‌ها و مالیات بر خرید سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه: تحلیل و پیش‌بینی قیمت سکه معمولاً به تخصص و تجربه تحلیلگران ارتباط دارد و ممکن است به عوامل دیگری همچون عوامل روانشناختی و شایعات نیز وابسته باشد.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها