|
کدخبر: 324127

قیمت طلا/ قیمت سکه/ بازار طلا

پیش بینی خطرناک درباره وضعیت جدید سکه / سقوط قیمت ادامه دارد؟

بنا به شواهد موجود، حباب سکه در سه روز ابتدای هفته جاری با بیش از سه میلیون واحد کاهش یافته است. تحلیل‌گران در این زمینه بیان داشته‌اند که زمانی که سکه به مقدار ۴۴ میلیون واحد کاهش یابد، این نشانگر خالی شدن زیر پای سکه است.

اقتصاد پیش بینی خطرناک درباره وضعیت جدید سکه / سقوط قیمت ادامه دارد؟

قیمت سکه امامی در روز گذشته، برای سومین روز پیاپی در هفته جاری، کاهشی را نشان داد. این کاهش قیمت به منظور تخلیه هیجانات بازار ارز و سکه رخ داد.

در همین راستا بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه امامی روز قبل در حدود ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بسته شد که نسبت به روز یکشنبه ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده است. البته لازم به ذکر است که قیمت سکه برای دقایقی تا ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم پایین آمده بود.

همچنین همزمان با کاهش قیمت‌ها حباب سکه امامی هم کاهشی شد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد حباب سکه در سه روز ابتدای هفته جاری بیش از ۳ میلیون افت کرده است. تحلیل‌گران گفتند از دست رفتن کنال ۴۴ میلیونی سکه به معنای این بوده که زیر پای سکه خالی شده است.

در شرایط کنونی برخی از فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها دوباره نزولی خواهد شد. به عقیده این دسته با عدم انتشار سیگنال‌های منفی جدید، خریداران هیجانی تقریبا از بازار خارج شده‌اند و نظاره‌گر هستند. به نظر می‌رسد که معامله‌گران در انتظار انتقام و تزریق هستند.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت تتر تا حدودی نزولی شده و در نیمه اول کانال ۶۳ هزارتومانی قرار دارد. با این‌ حال، اونس جهانی طلا بالای محدوده ۲۳۴۰ دلار ماندگار شده و همین اتفاق ممکن است تا حدودی کاهش سکه را تعدیل کند.

تکنیکالیست‌ها هم بر این باورند که سکه امروز در مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. به عقیده آنها در صورتی‌که این مرز حفظ شود، احتمال رسیدن آن به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد. با این‌حال اگر مرز یاد شده از دست برود، این امر می‌تواند قدرت کاهشی را بیشتر کند و سکه دوباره به سمت کانال ۴۰ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها