|
کدخبر: 324379

قیمت بیت کوین / قیمت تتر / رمز ارز

سقوط شبانه بیت کوین / چرا تتر سیگنال صعودی گرفت؟

با اعلام خبر حمله موشکی - پهپادی ایران به اسرائیل ارزش بیت کوین بیش از ۱۲ درصد سقوط کرد.

اقتصاد سقوط شبانه بیت کوین / چرا تتر سیگنال صعودی گرفت؟

با اعلام خبر حمله موشکی-پهپادی ایران به اسرائیل، ارزش ارز دیجیتال بیت کوین با افت ۱۲.۴۹ درصد به ۶۲.۶۷۹ دلار رسید. قیمت تتر در پیش‌زمینه حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، از ۷۰ هزار تومان عبور کرد و به ۷۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید.

نمودار-بیت-کوین

همزمان با شروع حملات ایران به اسرائیل، شاهد افزایش قیمت تتر در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. این ارز که پیشتر در محدوده ۶۰ هزار تومان معامله می‌شد، امروز با رشدی حدود ۱۷ درصدی به ۷۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است. این در حالی‌ست که بازار پشت خطی دلار و درهم فعلا تعطیل است. جهش قیمت تتر، معامله‌گران دلار را درباره روند قیمتی در آغاز معاملات امروز نگران کرده است. گفتنی است هر تتر برابر با یک دلار آمریکاست.

 

قیمت بیت کوین بیش از ۷ درصد کاهش یافته است و ارز دیجیتال پیشرو در زمان نگارش این مقاله با ۶۳ دلار معامله می‌شود. این کاهش قیمت به اخبار حمله پهبادی و موشکی ایران به اسرائیل نسبت داده شد که باعث شد بیت کوین از ۶۸۰۰۰ دلار به ۶۲۰۰۰ دلار سقوط کند. اتریوم نیز با کاهش ۱۰ درصدی به ۲۸۹۲.۹۷ دلار رسید. ارزهای دیجیتال دیگر مانند بایننس کوین و سولانا نیز ضررهای دو رقمی را تجربه کردند. بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بیش از ۸ درصد کاهش یافته و به ارزش کل بازار ۲.۳۸ تریلیون دلار رسیده است.

عواملی که باعث کاهش قیمت بیت کوین می شوند عبارتند از انقضای گزینه ها، الگوهای تاریخی، شرایط کلان اقتصادی و ضعف های تکنیکال. تنش‌های سیاسی بین اسرائیل و ایران وضعیت را تشدید کرد و هر دو طرف درگیر حملات تلافی‌جویانه شدند. هفته پیش رو چگونگی تأثیر این رویدادها بر بازار ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها را روشن خواهد کرد.

در طول یک دهه گذشته، کشورها در سراسر جهان ارزهای دیجیتال افراد را به بهانه‌های مختلفی توقیف کرده‌اند. دولت آمریکا در صدر این ماجرا قرار دارد و داده‌های اخیر نشان می‌دهد مجموع دارایی‌های دیجیتال در اختیار آن به ۱۵.۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

تفکیک دارایی‌های دیجیتال موجود در آدرس‌های دولت آمریکا نشان می‌دهد این دولت در حال حاضر ۲۱۲.۸۴۷ هزار بیت کوین و ۴۵.۶۵۴ هزار اتریوم در اختیار دارد.

نمودار-ارز

آمریکا پیشتاز توقیف کریپتو در جهان

توقیف بیت کوین‌های بازار دارک وب سیلک رود (Silk Road) یا همان جاده ابریشم مشهور شاید معروف‌ترین توقیف بیت کوین جهان باشد. دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ با دستگیری راس اولبریخت، فرد پشت پرده بازار سیلک رود، حدود ۱۴۴٬۳۳۶ واحد بیت کوین را توقیف کرد. سیلک رود یکی از معروف‌ترین بازارهای دارک وب بود که از بیت کوین برای مبادلات مواد مخدر و سایر کالاهای غیرقانونی استفاده می‌کرد.

آلفا بی (AlphaBay) دیگر بازار دارک وب معروف است که در سال ۲۰۱۷ مورد هدف مقامات آمریکایی قرار گرفت. در حالی که مشخص نیست دولت آمریکا در این مورد چقدر دارایی دیجیتال توقیف کرده است، گزارشات نشان می‌دهد در بین این دارایی‌ها، بیت کوین، اتریوم، مونرو و سایر ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد.

سه سال بعد وزارت دادگستری آمریکا دوباره تقریبا ۳.۶ میلیون دلار بیت کوین را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در رابطه با پولشویی و کلاهبرداری صرافی بیتفینکس، صادرکننده استیبل کوین تتر توقیف کرد.

بر اساس داده‌های شرکت آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، پس از آمریکا، دولت بریتانیا با ۶۱.۲۴۵ هزار بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۴.۳۴ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. دولت آلمان نیز با ۴۹.۸۵۹ هزار بیت کوین معادل ۳.۵۳ میلیارد دلار در جایگاه بعدی است.

جالب است بدانید در این فهرست، نام دولت السالوادور نیز به چشم می‌خورد. البته السالوادور به واسطه پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی خود مقدار زیادی از این ارز دیجیتال (۵.۷۱۸ هزار واحد)‌ را در اختیار دارد که با توقیف کریپتو مرتبط نیست.

اکثر این ارزهای دیجیتال در کشورهای مذکور به دلایل مختلفی از جمله تحقیقات جنایی، فعالیت‌های غیرقانونی مثل پولشویی، قاچاق مواد مخدر، تامین مالی تروریسم و جرایم سایبری توقیف شده‌اند.

 

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها