|
کدخبر: 323286

قیمت بیت کوین/ رمزارز/ ارز دیجیتال

فوری / دلیل صعود قیمت بیت کوین فاش شد

در روز گذشته، قیمت بیتکوین به حدود ۶۴٬۰۰۰ دلار رسید، اما در ساعات اخیر با بیش از ۴٪ رشد کرد و به ۶۷٬۶۷۲ دلار افزایش یافت. این رشد قیمت بیتکوین، تأثیر مثبتی بر آلت‌کوین‌ها داشت و بازار آلت‌کوین‌ها دوباره به رنگ سبز درآمد. اتریوم با ۴.۴۲٪، BNB با ۶.۱۷٪ و سولانا با ۸.۴۲٪ رشد قابل توجهی را تجربه کردند.

اقتصاد فوری / دلیل صعود قیمت بیت کوین فاش شد

در حال حاضر، رشد دوباره قیمت بیتکوین می‌تواند به دلایل مختلفی نسبت داده شود.

علت افزایش قیمت بیت کوین چه بود؟

در ادامه دلایل مختلف رشد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها را بررسی می‌کنیم:

۱- راه‌اندازی اولین صندوق توکنیزه توسط بلک راک

بردلی پارک (Bradley Park)، تحلیلگر شرکت کریپتوکوانت معتقد است رشد دوباره بازار رمزارزها ناشی از هضم خبر تصمیم شرکت بلک راک برای ارائه صندوق توکنیزه خود بر بستر بلاکچین اتریوم است. این صندوق «BlackRock USD Institutional Digital Liquidity Fund» نام دارد و توکنی با نام BUIDL ارائه می‌کند.

۲- کاهش فشار فروش گری اسکیل

در همین حال، فشار فروش صندوق ETF شرکت گری اسکیل کاهش یافته است. همانطور که گزارش دادیم، طی یک هفته اخیر نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین خارج شد که گری اسکیل تقریبا در تمام آن نقش داشت. تحلیلگران فروش سهام صندوق GBTC توسط شرکت جنسیس را علت این افزایش خروجی سرمایه عنوان کرده‌اند.

۳- آغاز چرخه تسهیل کمی بانک ملی سوئیس

در حالی که فدرال رزرو آمریکا هنوز نرخ بهره را از اوج ۲۳ ساله خود کاهش نداده است، سایر بانک‌های مرکزی چرخه تسهیل کمی خود را آغاز کرده‌اند. بانک ملی سوئیس در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد نرخ بهره خود را کاهش می‌دهد و آغاز چرخه تسهیل کمی جهانی را کلید زد. بانک مرکزی مکزیک نیز به تازگی نرخ بهره خود را کاهش داده است.

جرون بلوکلند (Jeroen Blokland)، بنیانگذار شرکت مدیریت دارایی بلوکلند در توییتی در این باره نوشت:

    اگرچه انتظار می‌رود بازار در طولانی‌مدت اصلاح شود، اما در میان مدت وضعیت بازار سهام، املاک، طلا، بیت کوین و … خوب به نظر می‌رسد.

۴- علاقه دوباره مشتریان گلدمن ساکس به بیت کوین

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، در سال جاری توجه مشتریان بانک گلدمن ساکس دوباره به ارزهای دیجیتال جلب شده است. به گفته مکس مینتون (Max Minton)، مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال شعبه آسیایی بانک گلمدن ساکس معتقد است بخش زیادی از این علاقه، به خاطر راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در ماه ژانویه در بازارهای بورس آمریکا ایجاد شده است.

وی در این باره می‌گوید:

    تایید اخیر ETFهای اسپات باعث افزایش علاقه و فعالیت‌های مشتریان ما شده است.

به گفته مینتون، بخش زیادی از تقاضای مشتریان بانک گلدمن ساکس به خدمات آپشن و سرویس‌های فیوچرز ارائه شده توسط آن مربوط است و صندوق‌های هجینگ بیشترین فعالیت را در ماه‌های اخیر داشته‌اند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود (۶۵٬۳۴۶ دلار) معامله شد که نشان‌دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان است.

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت کوین به تدریج در حال افقی شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نقطه میانی قرار گرفته که همه از تعادل عرضه و تقاضا خبر می‌دهند. به همین خاطر می‌توان انتظار داشت در کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین بین ۶۰٬۷۷۵ تا ۶۹٬۰۰۰ دلار در نوسان باشد.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند و پایین‌تر از آن باقی بماند، ممکن است محدوده حمایتی بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۸٬۴۳۸ دلار) تا ۶۰٬۷۷۵ دلار مجددا آزمایش شود. اگر این محدوده از دست برود، اصلاح می‌تواند تا سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در حوالی ۵۴٬۲۹۸ دلار ادامه پیدا کند.

در سمت دیگر، در صورتی که قیمت بار دیگر از ۶۹٬۰۰۰ دلار فراتر برود و کندل ۱ روزه بالاتر از این سطح بسته شود، ممکن است دوباره اوج ۷۳٬۷۷۷ دلاری بیت کوین آزمایش شود. در صورت شکسته شدن این مقاومت، بیت کوین می‌تواند تا ۸۰٬۰۰۰ دلار صعود و رکورد جدیدی را ثبت کند.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها