|
کدخبر: 324243

بازار خودرو/خرید خودرو/خودرو وارداتی

قیمت این خودروی محبوب / مردم غافلگیر شدند

شاهین یکی از خودروهای تولید داخل است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

اقتصاد قیمت این خودروی محبوب / مردم غافلگیر شدند

شاهین را می توان یک خودرو محبوب در میان مردم و البته جوانان دانست که بسیار مورد توجه قرار گرفته و قیمت های متفاوتی پیدا کرده است.

در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین اتومات مدل ۱۴۰۳ صفر امروز ۲۳ فروردین ۹۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ با کارکرد ۸ هزار کیلومتر ۷۴۹ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت روز انواع خودرو شاهین


برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۹,۰۰۰ ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ ۵,۰۰۰ ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۱۵,۹۰۰ ۷۲۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۸,۰۰۰ ۷۴۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۳۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۳۴,۰۰۰,۰۰۰

خودروی شاهین با موتور اصلاح‌شده M15 یا توربوشارژر M15TC کار می‌کند و گیربکس ۵ سرعته دارد. حداکثر سرعت شاهین ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و با حجم موتور ۱۴۹۷ سی‌سی کار می‌کند. در ادامه برای اینکه بتوانید آگاهانه درباره خرید شاهین تصمیم بگیرید، این ماشین را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

شاهین سایپا از نظر طراحی داخلی در سطح استانداردی قرار دارد. صندلی‌ها از نظر ارگونومی استاندارد هستند و راننده و سرنشین‌ها به راحتی می‌توانند به بخش‌های مختلف خودرو دسترسی داشته باشند. 

فاصله بین محورهای جلو و عقب مناسب است و فضای خوبی برای جای پا و سر در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب شاهین هم از نظر طراحی مثل صندلی‌های جلو هستند. نکته آخر اینکه در صندوق عقب ماشین یک محفظه ۴۲۰ لیتری وجود دارد. اندازه محفظه به پای سدان‌های رقیب مثل دنا و تارا نمی‌رسد، ولی برای سفرهای جاده‌ای و داخل شهر مناسب است.

یکی از نکته‌هایی که قبل از خرید اقساطی  خودرو باید به آن توجه کنید، امکانات رفاهی ماشین است. ماشین شاهین از نظر آپشن‌های جانبی در سطح قابل قبولی قرار دارد و نسبت به دیگر خودروهای وطنی مدرن‌تر و محکم‌تر است. 

همچنین، نتایج تست‌های تصادف شاهین نشان می‌دهد که در بدنه ماشین از مواد محکمی استفاده شده است. در این بخش، امکانات رفاهی شاهین را به ۴ دسته تقسیم می‌کنیم. در جدول زیر، همه امکانات و آپشن‌های رفاهی شاهین به تفکیک آورده شده است.

به‌طور کلی ماشین شاهین سایپا در ۴ مدل شاهین S، شاهین G، شاهین پلاس و شاهین اتوماتیک CVT در بازار وجود دارد. هر کدام از این خودروها ویژگی‌ها و امکانات متفاوتی دارند و در بعضی از موارد مثل قدرت و گشتاور شبیه یکدیگر هستند. در جدول زیر ویژگی‌های انواع تیپ‌های شاهین را توضیح می‌‌دهیم. اطلاعات تکمیلی انواع مدل‌های شاهین را در ادامه می‌توانید بخوانید.

خودروی شاهین ۴ مزیت مهم دارد. اول اینکه این خودرو از طراحی زیبا و متناسبی برخوردار است و آپشن‌های قابل قبولی دارد. همچنین سواری خودرو نسبتا نرم است و ایمنی خوبی دارد. ماشین شاهین با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتش، خودرویی اقتصادی و عامه‌پسند است. 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها