|
کدخبر: 324204

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/بازار ارزهای دیجیتال

روند صعودی ارزهای دیجیتال / بازار رمز ارز در آستانه یک رویداد مهم

شواهد بسیاری نشان می دهد که رویداد هاوینگ بیت کوین در آستانه یک تغییر مهم است.

اقتصاد روند صعودی ارزهای دیجیتال / بازار رمز ارز در آستانه یک رویداد مهم

بازار ارزهای دیجیتال، به شیوه های متفاوتی، اقتصاد را در دستان خود گرفته است و روزانه بر طرفداران این بازار مالی جذاب اضافه می شود.

با نزدیک شدن به زمان هاوینگ بیت کوین بررسی روند معاملاتی آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. در سه دوره گذشته رویداد هاوینگ، بیت کوین به طور موقت دچار هیجانات ریزشی شد ولی بعد از آن در بلند مدت توانست روند صعودی خود را باز یابد.

مدت کوتاهی تا رویداد مهم هاوینگ بیت کوین باقی مانده است. هاوینگ بیت کوین تاریخی است که در آن پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود. اهمیت این رویداد در اقتصاد جهان به قدری بالاست که تحلیلگران و مفسران بازار را به ریزبینی در این مورد وا داشته است. در این گزارش به نکاتی می‌پردازیم که این رویداد را از گذشته متمایز می‌کند و سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید به آنها توجه داشته باشند.

تفاوت رویداد هاوینگ بیت کوین در ۲۰۲۴ با گذشته

بازار بیت کوین در سه دوره قبلی رویداد هاوینگ، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. اما ماهیت بازارهای مالی پیش‌بینی‌ناپذیر بودن را در خود دارد. شما نمی‌توانید یک مسیر یا مقصد قطعی برای آن تعیین کنید. عوامل و دلایل پرشمار و متعددی در نحوه عملکرد قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند. با این حال می‌توان تشابهات و نقاط مشترکی میان حال و گذشته پیدا کرد که به عنوان چراغ راه ما در آینده عمل کنند.

قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر همه را غافلگیر کرد. رکوردشکنی‌های پیاپی تنها سطحی‌ترین و بیرونی‌ترین پوسته این معمای پیچیده است. در سه دوره گذشته رویداد هاوینگ بیت کوین، نمودار قیمت ابتدا افتی محسوس پیدا کرده و سپس در بلندمدت بالاترین حد قیمت خود را شکسته است. مساله اینجاست که نمی‌توان با قطعیت این نظر را صادر کرد که دوباره هم چنین اتفاقی می‌افتد. نمی‌توان توقع رشد و صعود پرقدرت قیمت بیت کوین را داشت. البته که همه‌چیز محتمل است. اما با تکیه بر همین اصل، باید استرتژی معاملاتی خود را دقیق‌تر تعیین کنید.

عوامل متعددی هستند که گذشته را از حال متمایز می‌کنند. این عوامل لزوماً در چارچوب فنی و تکنیکی بازارهای مالی نمی‌گنجند. با این حال صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین یکی از تاثیرگذارترین و نقاط تمایز مهم این رویداد هاوینگ بیت کوین است.

عوامل تاثیرگذار در بازار بیت کوین

برای تشخیص روند قیمت بیت کوین باید با دقت بیشتر به پیشینه این روند دقت کنیم. بعد از رکوردشکنی قیمت بیت کوین، شاهد کاهش‌ها و اصلاحات پیش‌بینی‌شده‌ای بودیم. می‌توان گفت بعد از یک رالی صعودی حالا باید به بازار زمانی برای استراحت داد تا دوباره آماده حرکت بعدی شود.

انتظار می‌رود بعد از عبور از قله هاوینگ بیت کوین دوباره شاهد روند نزولی باشیم اما احتمال صعود برای شکستن سقف قبلی هم بسیار بالاست. با وجود این، باز هم نمی‌توان در مورد سوددهی با درصدهای هنگفت صحبت کرد. زمانی که قیمت بیت کوین بعد از رویداد هاوینگ ۸۰۰ درصد رشد می‌کرد به نظر می‌رسد سپری شده و حالا بازار با شرایط جدیدی روبه‌روست.

بازار بیت کوین تحت تاثیر یک عامل عمده نسبت به گذشته تغییر کرده است؛ اینکه رقمی حدود ۷۰ درصد از کل مقادیر عرضه‌شده در اختیار دارندگان بلندمدت بیت کوین است. یعنی حدود ۱۴ میلیون بیت کوین به صورت ثابت در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت است.

اما تغییر محسوس در روند بازار با ورود صندوق‌های قابل معامله در بورس ایجاد می‌شود. امروزه، صندوق‌های قابل معامله در بورس، عرضه بیت کوین بیشتری را از بازار جذب می‌کنند تا آنچه استخراج‌کنندگان می‌توانند تامین کنند. این امر کمیابی بیت کوین را منجر می‌شود که باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

آیا سود ۶۰۰ درصدی در راه است؟

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بین کوین، در فاصله‌ای کمتر از دو هفته، می‌توان نوسانات کمتری را نسبت به گذشته تشخیص داد. یعنی نوسانات بازار در نزدیکی این رویداد در سطوح بیشتری بودند که تا الان شاهد آن دست از نوسانات نبوده‌ایم.

به نظر می‌رسد هدایت بازار در دست دارندگان بلندمدت بازار است. آنهایی که منتظرند تا رویداد هاوینگ دارایی‌هایشان را چندبرابر کند؛ اما نمی‌توان با این دیدگاه سنتی به انتظار این رویداد نشست. نمی‌توان منتظر رشد ۶۰۰ درصدی قیمت بود. رشدی که حتی بیشتر از آن را در گذشته بعد از رویداد هاوینگ بیت کوین مشاهده کرده‌ایم. این استراتژی بیش‌ از حد ساده است. بازار بیت کوین پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد. ساده‌انگاری در پیش‌بینی‌ها احتمال شکست را بالا می‌برد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها