|
کدخبر: 324156

بیمه سلامت/بیمه رایگان/بیمه پایه

افزایش قراردادهای بیمه سلامت با پزشکان / بیمه رایگان تا این تاریخ تمدید شد

در اطلاعیه‌ای که توسط محمدحسین صفاری، دبیر کل بیمه سلامت استان اصفهان ارائه شده است که پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان تا پایان فروردین ۱۴۰۴ به صورت رایگان برای پنج دهه اول جامعه تمدید شده است. این اقدام با ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است.

اقتصاد افزایش قراردادهای بیمه سلامت با پزشکان / بیمه رایگان تا این تاریخ تمدید شد

محمدحسین صفاری، دبیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: اعتبار پوشش بیمه، بیمه شدگان سلامت همگانی ایرانیان مشمول دهک یک تا پنج که در پایان فروردین امسال به پایان می‌رسد، به صورت رایگان تا پایان فرودین سال ۱۴۰۴ به طور خودکار و بدون مراجعه افراد، تمدید می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها رایگان بیمه شده‌اند.

داراب بارگاهی گفت: بیمه سلامت برای پوشش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان، در سال ۱۴۰۲ با ۵۷۴ مؤسسه تشخیصی درمانی استان بوشهر قرارداد بست که ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: یکی از اهداف بیمه سلامت، پوشش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان است که برای اجرای بهتر این هدف، بیمه سلامت با مؤسسات تشخیصی درمانی و پزشکان مستقر استان طرف قرارداد است.

داراب بارگاهی افزود: برای پوشش هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان استان بوشهر، در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۷ درصد رشد قرارداد با مؤسسات تشخیصی درمانی و پزشکان استان داشتیم.

او اضافه کرد: با توجه به بند «ل» تبصره ۱۷ قانون ۱۴۰۲ که موظف کرده که همه مؤسسات تشخیصی درمانی و پزشکان با سازمان‌های بیمه‌گر پایه، قرارداد داشته باشند، تلاش کردیم و توانستیم با تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی، شمار مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت را از ۴۸۸ مؤسسه در سال ۱۴۰۱ به ۵۷۴ مؤسسه در سال ۱۴۰۲ برسانیم که ۱۷ درصد رشد دارد.

بارگاهی ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که با رایزنی و پیگیری، دیگر مؤسسات و پزشکان هم طرف قرارداد شوند و با رفتن به سامانه بیمه سلامت به‌صورت الکترونیک قرارداد خود را ببندند تا بیمه‌شدگان بتوانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان بوشهر ۴۹۱ هزار نفر هستند که در صندوق‌های گوناگون زیر پوشش هستند و ۷۵ درصد از آنان نیز رایگان بیمه شده‌اند.

در برنامه «محفل» روز جمعه ۱۰ فروردین یکی از شرکت کنندگان به نام خانم فاطمه سواری اظهار داشته بود که یکی از چشمهایش به دلیل آسیب به شبکیه در ۱۴ سالگی و چشم دیگرش در ۲۰ سالگی نابینا شده و نیاز به عمل جراحی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع هزینه عمل جراحی چشم این شرکت کننده «برنامه محفل» اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به پوشش بیمه رایگان ۱۲ میلیون ایرانی از ۵ دهک نخست جامعه، هزینه عمل جراحی این شرکت کننده و بیماران مشابه از سوی بیمه ها قابل تأمین و پرداخت بوده و به هیچ وجه به خودپرداختی بیمار یا کمک خیرین وابسته نیست.

پاک آیین افزود: همگانی سازی بیمه پایه سلامت پس از ۴۴ سال با پوشش ۱۲ میلیون نفر از ۵ دهک نخست جامعه صورت گرفته است.

وی گفت: هر چند شبکیه چشم سرکار خانم فاطمه سواری بنا به اظهار ایشان سالها پیش در ۱۴ سالگی آسیب دیده و بینایی چشم دیگر ایشان نیز در ۲۰ سالگی دچار اختلال شده است، اما با توجه به همگانی سازی بیمه پایه، در حال حاضر جراحی ایشان در مراکز دولتی به طور رایگان قابل انجام است.

وی افزود: رایگان شدن درمان ۳۳ میلیون ایرانی از ۳ دهک نخست جامعه در قالب برنامه سلامت خانواده از اقدامات دیگری است که به ارتقای عدالت در سلامت کمک کرده است.

وی ضمن قدردانی از برنامه قرآنی خوش ساخت، مخاطب ساز و هنرمندانه «محفل» تأکید کرد: کلیه پنج دهک نخست جامعه در حال حاضر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

بیمه یکی از مهم ترین خدماتی است که برای همه افراد لازم و حیاتی است و بسیاری از دهک های جامعه که قشر ضعیف کم برخوردار هستند، بیمه آن ها رایگان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تداوم ارائه خدمات رایگان به ۵دهک اول جامعه در ۱۴۰۳ خبر داد.

محمدمهدی ناصحی در مورد وضعیت تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت گفت: ۵ دهک اول جامعه همچنان بیمه رایگان با توجه به  تامین اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۳ انجام شده،  خواهند داشت.

به گفته وی، با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد جمعیت تحت پوشش این بیمه گفت: جمعیت بیمه شدگان مانیز  به صورت قطعی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها