|
کدخبر: 323548

بیمه سلامت/بیمه رایگان/بیمه پایه

محدودیت سنی در درمان رایگان برداشته شد / دهک های تحت پوشش بیمه سلامت کدام است؟

پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت، در واکنش به اظهارات یکی از شرکت کنندگان برنامه "محفل"، توضیحاتی درباره وضعیت بیمه پنج دهک اول جامعه در سراسر کشور ارائه کرده است.

اقتصاد محدودیت سنی در درمان رایگان برداشته شد / دهک های تحت پوشش بیمه سلامت کدام است؟

در برنامه «محفل» روز جمعه ۱۰ فروردین یکی از شرکت کنندگان به نام خانم فاطمه سواری اظهار داشته بود که یکی از چشمهایش به دلیل آسیب به شبکیه در ۱۴ سالگی و چشم دیگرش در ۲۰ سالگی نابینا شده و نیاز به عمل جراحی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به موضوع هزینه عمل جراحی چشم این شرکت کننده «برنامه محفل» اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به پوشش بیمه رایگان ۱۲ میلیون ایرانی از ۵ دهک نخست جامعه، هزینه عمل جراحی این شرکت کننده و بیماران مشابه از سوی بیمه ها قابل تأمین و پرداخت بوده و به هیچ وجه به خودپرداختی بیمار یا کمک خیرین وابسته نیست.

پاک آیین افزود: همگانی سازی بیمه پایه سلامت پس از ۴۴ سال با پوشش ۱۲ میلیون نفر از ۵ دهک نخست جامعه صورت گرفته است.

وی گفت: هر چند شبکیه چشم سرکار خانم فاطمه سواری بنا به اظهار ایشان سالها پیش در ۱۴ سالگی آسیب دیده و بینایی چشم دیگر ایشان نیز در ۲۰ سالگی دچار اختلال شده است، اما با توجه به همگانی سازی بیمه پایه، در حال حاضر جراحی ایشان در مراکز دولتی به طور رایگان قابل انجام است.

وی افزود: رایگان شدن درمان ۳۳ میلیون ایرانی از ۳ دهک نخست جامعه در قالب برنامه سلامت خانواده از اقدامات دیگری است که به ارتقای عدالت در سلامت کمک کرده است.

وی ضمن قدردانی از برنامه قرآنی خوش ساخت، مخاطب ساز و هنرمندانه «محفل» تأکید کرد: کلیه پنج دهک نخست جامعه در حال حاضر تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.

بیمه یکی از مهم ترین خدماتی است که برای همه افراد لازم و حیاتی است و بسیاری از دهک های جامعه که قشر ضعیف کم برخوردار هستند، بیمه آن ها رایگان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تداوم ارائه خدمات رایگان به ۵دهک اول جامعه در ۱۴۰۳ خبر داد.

محمدمهدی ناصحی در مورد وضعیت تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت گفت: ۵ دهک اول جامعه همچنان بیمه رایگان با توجه به  تامین اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۳ انجام شده،  خواهند داشت.

به گفته وی، با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد جمعیت تحت پوشش این بیمه گفت: جمعیت بیمه شدگان مانیز  به صورت قطعی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها