|
کدخبر: 324089

اختصاصی گسترش نیوز؛

هزینه جمع آوری یک کامپیوتری خانگی / با ۵ میلیون تومان سیستم ببندید!

در این گزارش ضمن تحلیل تفاوت های کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ، هزینه های مربوط به جمع آوری یک سیستم اقتصادی را مورد بررسی قرار دادیم.

اقتصاد هزینه جمع آوری یک کامپیوتری خانگی / با ۵ میلیون تومان سیستم ببندید!

آخرین قیمت های لوازم جانبی یک سیستم PC یا کامپیوترهای خانگی را می توانید در این مطلب مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

یکی از نکات حیاتی برای دستیابی به یک سیستم رایانه‌ای مناسب، انتخاب قطعات مناسب برای دستگاه مورد نظر است. همچنین، باید یک برآورد هزینه دقیق نیز در نظر گرفته شود تا به اقتصادی ترین و به صرفه ترین شکل ممکن به هدف دلخواه دست پیدا کنیم.

رعایت جزئیات و نکات کلیدی در انتخاب تجهیزات یارانه‌ای در میان برندها و مدل‌های مختلف، مسئله‌ای آسان و پیش پا افتاده‌ای نیست. با این حال، با بررسی قیمت کالاهای مورد نیاز، می‌توان به طور کلی بازه‌ای از محصولات قابل خریداری را تخمین زد.

ما برای جمع آوری یک سیستم اقتصادی و به صرفه، حداقلِ قیمت ۴ مورد از تجهیزات جانبی کامپیوتر نظیر کیس، کیبورد، اسپیکر و مانیتور را استخراج کردیم، سپس با تجمیع این نرخ ها به رقمی نزدیک به ۵ میلیون و پانصد هزار تومان رسیدیم. درواقع برای بستن یک سیستم حداقلی، شما باید چنین هزینه‌ای را پرداخت کنید و به هدف خود دست پیدا کنید.

در جدول زیر قیمت های تجهیزات جانبی لحاظ شده توسط پایگاه خبری گسترش نیوز را مشاهده کنید.

کالا نوع قیمت(تومان)
کیس کیس کامپیوتر سادیتا مدل SC۱۰۹

 

 کیس کامپیوتر سابیت مدل SABIT c-۱۵

۹۸۰,۰۰۰

 

۸۹۰,۰۰۰
مانیتور  مانیتور ۲۱.۵ اینچ بنکیو مدل GW۲۲۸۰

 

 مانیتور سامسونگ ۱۹ اینچ HD مدل S۱۹A۳۳۰

۴,۹۰۰,۰۰۰

 

۳,۸۰۰,۰۰۰

کیبورد کیبورد ایکس پی-پروداکت مدل XP-۸۳۰۰

 

 

کیبورد ایکس پی-پروداکت مدل XP-۸۰۰۰C

۲۴۰,۰۰۰
 
 
 
 

۲۱۷,۰۰۰

اسپیکر  اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS ۲۰۵۸

 

اسپیکر دسکتاپ تسکو مدل TS ۲۰۶۲

۴۵۰,۰۰۰

 

۳۹۴,۰۰۰

لپ-تاپ

تفاوت های سیستم کامپیوتر خانگی و لپ تاپ

لپتاپ‌ها به دلیل اندازه کوچک و وزن سبک، قابلیت حمل و نقل آسان را دارند. شما می‌توانید لپتاپ را بردارید و به هر جای دیگر ببرید، در حالی که سیستم کامپیوتر خانگی به طور عمومی ثابت و غیرقابل حمل است.

سیستم کامپیوتر خانگی به طور معمول به یک منبع تغذیه متصل است و برق برای عملکرد آن یک مورد ضروری محسوب می شود. در مقابل، لپتاپ‌ها دارای باتری هستند که شما را قادر می‌سازد که آن ها را بدون نیاز به منبع تغذیه برقی برای مدت مشخصی استفاده کنید.

سیستم کامپیوتر خانگی بیشترین امکانات توسعه‌پذیری را دارد. شما می‌توانید قطعات سخت‌افزاری را تغییر دهید، قابلیت‌شان را بهبود ببخشید و انواع دستگاه‌های جانبی را متصل کنید. اما لپتاپ‌ها معمولاً امکانات توسعه‌پذیری کمتری دارند و بسیاری از قطعات سخت‌افزاری آنها غیرقابل تعویض هستند.

سیستم کامپیوتر خانگی معمولاً یک صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد که برای مصارف خانگی و کارهایی که نیاز به صفحه نمایش بزرگتر دارند، مناسب است. در حالی که لپتاپ‌ها صفحه نمایش کوچکتری دارند که به جابه‌جایی آسان و استفاده در حرکت مناسب است.

به طور کلی، سیستم کامپیوتر خانگی معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به یک لپتاپ مشابه دارد. اما این موضوع ممکن است به ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر دستگاه بستگی داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها