|
کدخبر: 324085

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت فضایی مکمل سوخت / هر عدد ۲ میلیون تومان عرضه می شود!

مکمل های سوخت قیمت های بسیار بالایی پیدا کرده اند و نمونه تقلبی آن نیز در بازار بسیار زیاد شده است.

اقتصاد قیمت فضایی مکمل سوخت / هر عدد ۲ میلیون تومان عرضه می شود!

قطعا برای همه ما پیش آمده است که در صف های بنزین، شاهد این جمله از سوی متصدی جایگاه باشیم که آیا مکمل سوخت لازم دارید یا خیر. بعضی از این متصدی‌ها، با دیدن خودروهای میلیاردی و گران قیمت، به صورت خودسرانه اقدام به ریختن این مکمل ها می کنند و در آخر پولش را با راننده حساب می‌کنند. برای شخصی که خودروی میلیاردی دارد، شاید مبلغی نباشد؛ اما به دفعات دیده شده است که برای سایر خودروها هم همین اقدام را انجام داده‌اند. مکمل های سوخت در کنار نازل قرار دارند و قیمت واحد مشخص شده ای ندارد. به همین منظور، متصدی جایگاه هر مبلغی را که می‌خواهد، به فروش می رساند.

مکمل-بنزین۱

اصولا این اتفاق بیشتر برای خانم‌ها رخ می دهد و متصدیان جایگاه های سوخت مکمل ها را بدون اجازه درون باک خودرو خالی می کنند. در آخر هم اعلام می کنند مکملی عالی درون باک ریخته است و باید پولش حساب شود. مکمل های سوخت انواع متفاوت دارند و نمونه تقلبی آن نیز در بازار بسیار مشاهده می‌شود. استفاده از مکمل های تقلبی، سبب می شود به مرور زمان، موتور خودرو آسیب ببیند و سایر قطعات مهم خودرو نابود شود. پس باید مواظب بود که متصدیان جایگاه ها بی اجازه، هیچ مکملی را درون باک نریزند و اگر هم قرار است این اقدام با اجازه راننده خودرو صورت گیرد، باید از بهترین برند ها و شناخته شده ترین آن ها استفاده شود.

فروش مکمل سوخت اجباری جرم است

اواخر سال گذشته بود که شکایت های مردمی از این اقدام سرخود متصدیان جایگاه های سوخت، شکایت های بسیاری کردند. کار آنقدر بالا گرفت که درگیری های بسیاری در پمپ بنزین ها صورت گرفت و سخنگوی جایگاه های سوخت بالاخره پای کار آمد و در این مورد اظهار نظر کرد. اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بود که سخنگوی جایگاه داران سوخت اعلام کرد که  فروش اجباری مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت جرم است و مردم در صورت مشاهده به پلیس شکایت کنند. طبق گفته رضا نواز، سخنگوی جایگاه داران، فروش مکمل‌های بنزین در قالب دو مفهوم عرضه می‌شود که بخشی از مکمل‌ها توسط کارکنان سکو و در قالب فروش اجباری صورت می‌گیرد و مورد دوم فروش اجباری است که به مردم عرضه می‌شود که این نوع فروش جرم است.

بنزین-پمپ۱

شکایت های بسیاری از این اقدام متصدیان صورت گرفت؛ اما راه به جایی نداشت و هیچ کس به علت مبلغی اندک، تمایل نداشت وقت خود را هدر دهد. در سال جدید، با افزایش قیمت مکمل های سوخت همراه شدیم و قیمت این مکمل ها از ۱۲۵ هزار تومان شروع و تا ۲ میلیون تومان هم ادامه دارد. با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت زیاد انواع مکمل سوخت شدیم. در یکی از سایت‌های فروش کالا، هر مکمل مبلغ یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین یک برند دیگر از مکمل های سوخت در بازار عرضه می شود که قیمت آن مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. البته قیمت های کمتری هم در بازار وجود دارد که قیمت آن ۱۲۵ هزار تومان است.

سوخت-مکمل

مکمل-مکمل

مکمل-ارزان

 

آسیب استفاده از مکمل سوخت تقلبی

مکمل های سوخت اگر اصل باشند، کارایی بسیار خوبی دارند و سبب سلامت مصرف سوخت خواهند شد. یکی از مهمترین کارایی های مکمل سوخت اورجینال، این است که می تواند به شما کمک کند عمر موتور خودرو خود را افزایش دهید و از آسیب‌های ناشی از سوخت نامناسب جلوگیری کنید. یکی دیگر از فواید استفاده از مکمل های اصلی سوخت، این است که باعث بهبود عملکرد و کارایی موتور شما می شود. از این اقدامات، افزایش قدرت و سرعت خودرو است. لازم به ذکر است که برخی از مکمل‌های بنزین می‌توانند باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شوند و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت شما داشته باشند. باوجود کاهش سهمیه بنزین جایگاه ها، استفاده از مکمل های سوخت اورجینال کمک خواهد کرد تا کمتر به پمپ‌های بنزین مراجعه کنید. بعضی از مکمل‌های بنزین می‌توانند سیستم سوخت خودرو را تمیز کنند و از رسوبات و آلودگی‌های موجود در سیستم جلوگیری کنند. برای همین خودروی شما به اصطلاح کمتر (ریپ) خواهد زد.

سوخت-مکمل بنزین

برای خرید یک مکمل سوخت با کیفیت باید به یک سری نکات مهم توجه کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مکمل های سوخت برای خودروهای خاص طراحی شده اند و ممکن است در صورت استفاده، آسیب بزرگی به خودروی شما بزنند. بررسی کنید که ترکیبات موجود در مکمل بنزین با نیازهای خودرو شما سازگار هستند. برخی از ترکیبات ممکن است با سیستم سوخت خودرو تداخل داشته باشند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مکمل بنزینی که قصد خرید آن را دارید، استانداردهای لازم را رعایت کرده و مجوزهای لازم است. با رعایت این نکات، می‌توانید مکمل بنزین مناسب و با کیفیتی را برای خودرو خود انتخاب کنید و از بهبود عملکرد آن لذت ببرید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها