|
کدخبر: 324040 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

تیر خلاص دولت به قلب جوانان / خرید مسکن به خاطرات پیوست + فیلم

یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی جوانان را می توان تهیه مسکن دانست که متاسفانه دولت با سخت ترین شکست ها در این بازار رو به رو شده است.

اقتصاد

تهیه مسکن، همواره یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان بوده و این مشکل تا جایی پیش رفته است که حتی تهیه ۳۰ متر مسکن نیز از عهده بسیاری از افراد خارج است. گرانی خانه در کلانشهر تهران، بسیاری از مردم را به حاشیه شهر کشانده است. البته باید اشاره کرد که این گرانی فقط مخصوص پایتخت نیست و بسیاری از شهرهای کشور، گرانی خانه را احساس کرده اند.

یکی از شعارهای ابراهیم رئیسی، ساخت یک میلیون مسکن بود و اعلام شد که با ساخت یک میلیون مسکن، می توان به آینده این بازار امیدوار شد. اما همچنان مشخص نیست که تکلیف این وعده چه خواهد شد.

حقوق و درآمدهای فعلی اجازه رهن مسکن را هم نمی دهد و آمار نشان  می دهد که کم ترین پول پیش برای رهن یک خانه ۵۰ متری ۱۰۰ میلیون تومان است که باید ماهی حدود ۶ میلیون تومان هم اجاره پرداخت شود. با این حساب اگر تورم ثابت بماند و قیمت ها تغییر نکند، یک کارمند باید چند سال پول خود را نگه دارد تا بتواند پول پیش یک واحد ۵۰ متری را پرداخت کند. پس باید گفت که وضعیت مسکن و تهیه خانه برای عده بی شماری تبدیل به آرزوی محال شده است.

وضعیت مسکن در کشور آنقدر وخیم است که تیتر بیشتر خبرگزاری های کشور، امید بخش نیست و همه از رکود و گرانی صحبت کرده اند. کارشناسان بسیاری وضعیت بازار ملک را برای سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده اند که بخشی از گفت و گوی خبرنگار گسترش نیوز با یک کارشناس مسکن را می شنویم.

گویا وضعیت بازار مسکن امیدبخش نیست و باید همچنان منتظر گرانی باشیم. یکی از شعار های مهم دولت، ازدواج آسان جوانان است. اما بعد از ازدواج، مسکن یکی از دغدغه هایی است که دولت تاکنون نتوانسته است مسکن جوانان یا مسکن آسان را تهیه کند.

  • ناشناس ارسالی در

    ما که تاحالا غیر شکست و ناکارآمدی این دو لت در همه زمینها چیزی ندیدیم غیر از اینک ه روز به روز دستشون میره تو جیب قشر ضعیف جامعه کسی نیست به آقای ریسی مشاوره بده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها