|
کدخبر: 324035

افزایش حقوق / واریز حقوق

اعتراض عجیب به میزان حقوق / صدای مجلس هم درآمد

حسن نوروزی گفت: شب گذشته نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و دولت بود، اما هیچ صحبتی از وضعیت دلار، سکه و ارز نشد.

اقتصاد اعتراض عجیب به میزان حقوق / صدای مجلس هم درآمد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، در یک تذکر شفاهی، اظهار کرد که طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و مهریه در حالتی است که در مجلس شورای اسلامی برای چهار سال قرار دارد.

وی متذکر شد: با آنکه هیأت رئیسه مجلس گفته بود این طرح بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد، اما هنوز این طرح در دستورکار قرار نگرفته است. آن زمان با حقوق یک نماینده می‌شد در ماه سه سکه خرید، اما امروز با حقوق نمایندگی مجلس ما نمی‌توانیم حتی نصف یک سکه را خریداری کنیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح می‌تواند ۳۵ هزار زندانی مهریه را نجات دهد، انتظار می‌رود هیأت رئیسه آن را در دستورکار قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شب گذشته نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و دولت بود، اما هیچ صحبتی از وضعیت دلار، سکه و ارز نشد.

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، محمدحسن آصفری، نماینده اراک، اعلام کرد که در روزهای پایانی دوره مجلس یازدهم، از دولت انتظار می‌رود که اقدامات لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند. همچنین، انتظار می‌رود که سازمان برنامه و بودجه منابع لازم را اختصاص داده و تعیین کند.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر لزوم تعیین تکلیف ساماندهی کارکنان دولت است که لازم است سازمان امور استخدامی وضعیت قرارداد کارکنان دولت را مشخص کرده و شرکت‌های واسطه‌ای نیز حذف شوند.

مهدی عیسی‌زاده نماینده میاندوآب نیز در تذکری خواستار اجرایی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت شد.

حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟

با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال ۱۴۰۳، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، ۸ فروردین‌ماه به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

 در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

نرخ-حقوق

چندی پیش عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که توافقات مثبتی با دولت در خصوص تطبیق حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم تدوین شده است و این توافقات به صورت مصوبه در لایحه برنامه هفتم توسعه درج می‌شود.

در نیمه اول اردیبهشت ماه سال گذشته وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید و ما به تفاوت حقوق بازنشستگان که در چند مرحله پرداخت شده است قرار است به زودی ما بقی این معوقات پرداخت شود.هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود.اما این وعده ها تا کنون عملی نشده است و بسیاری از بازنشستگان برای معیشتشان دچار مشکل هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاهمات خوبی با دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم صورت گرفته است،گفت: این تفاهمات به صورت مصوبه در لایحه برنامه هفتم توسعه آورده می شود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها