|
کدخبر: 324001

قیمت طلا/ قیمت سکه/ بازار طلا

سکه در مرز سقوط قرار دارد؟ / پیش بینی جدید از وضعیت بازار طلا

طبق باور تکنیکالیست‌ها، قیمت سکه امروز در مرز ۴۲ میلیون تومان تست خواهد شد. آنها بر این باورند که در صورت حفظ این مرز، احتمال رسیدن قیمت سکه به پله دوم و پنجم کانال مذکور افزایش خواهد یافت. اما اگر این مرز از دست برود، ممکن است سکه قدرت کاهشی بیشتری داشته باشد و تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان عقب برگردد.

اقتصاد  سکه در مرز سقوط قرار دارد؟ / پیش بینی جدید از وضعیت بازار طلا

قیمت سکه امروز نسبت به دیروز سقوط کرد و تا ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت نسبت به روز شنبه، حدود ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. همچنین در عصر شنبه، قیمت سکه داخلی حدود ۸۰۰ هزار تومان ارزان شده بود. در هفته گذشته، قیمت سکه به نزدیکی ۴۶ میلیون تومان هم افزایش یافته بود.

 روز گذشته فعالان بازار می‌گفتند که قیمت سکه به‌ صورت هیجانی بالا رفته و این اصلاح قیمتی را طبیعی می‌دانستند. همچنین دسته‌ای  دیگر هم معتقد بودند که به دنبال کاهش قیمت تتر و قیمت دلار در معاملات نقدی دیروز سکه‌بازان هم قدرتی برای صعود نداشتند. 

 عده‌ای هم باور دارند یکی از دلایل نوسان بازار ناشی از تنش‌های اخیر در خاورمیانه بود، بنابراین به عقیده آنها این روند دوام ندارد. آن‌ها می‌گویند از هفت اکتبر به بعد مداوم بازار چنین تنش‌هایی را تجربه کرده؛ اما بعد از یک مدت قیمت دلار و سکه تعدیل شده است. به نظر می‌رسد خبر عقب‌نشینی اسرائیل از غزه در روز قبل  هم باعث شد نگرانی‌ها تا حدودی فروکش کند. 

البته اونس جهانی طلا که تاکنون یکی از دلایل اصلی نوسانی شدن بازار سکه بوده، صبح امروز رکورد تازه‌ای را ثبت کرد. گفتنی است قیمت اونس طلا بامداد امروز تا ۲۳۵۲ دلار بالا رفت، اما در زمان تدوین این گزارش با ۲۳۴۳ دلار به فروش رسید که نسبت به‌روز قبل ۱۳ دلار افزایش را نشان می‌دهد .برخی دیگر با اشاره به نوسان صعودی قیمت طلای جهانی معتقدند این اتفاق می‌تواند سرعت اصلاح سکه را تا حدودی کاهش دهد.

تکنیکالیست‌ها هم بر این باورند که سکه امروز در مرز ۴۲ میلیون تومان تست خواهد شد. به عقیده آنها در صورتی‌که این مرز حفظ شود احتمال رسیدن آن به پله دوم و پنجم کانال یاد شده تقویت خواهد شد. با این‌حال اگر مرز یاد شده از دست برود، این امر می‌تواند قدرت کاهشی را بیشتر کند و سکه تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان عقب‌نشینی کند. 

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.

نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

 تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها