|
کدخبر: 324023

قیمت روز خودرو / قیمت خودرو / نرخ ارز

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو + جدول

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در ماه فروردین سال ۱۴۰۳ با انتشار جدولی جدید اعلام شد. این جدول شامل هم محصولات تولید داخل و هم محصولات مونتاژی است.

اقتصاد قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو + جدول

در ابتدای سال ۱۴۰۳، ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز داخلی، قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. این شرکت در سال گذشته تغییرات زیادی در قیمت تولیدات خود ایجاد کرده و به نوعی بر ایجاد نوسان در قیمت‌ها تأثیر گذاشته است.

جدیدترین قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو فروردین ۱۴۰۳ مطابق با جدولی اختصاصی آمده است که شامل برخی تولیدات این شرکت به طور ۱۰۰ درصد در خاک ایران و محصولات مونتاژی می‌شود.

سال گذشته و به خصوص از دی‌ماه ۱۴۰۲، قیمت خودرو در ایران با دخالت دلالان به شدت افزایش یافت و در اسفندماه به اوج خود رسید. این افزایش قیمت خودرو به حدی بود که قیمت پراید از ۴۰۰ میلیون تومان هم عبور و محصولاتی همچون دنا پلاس فول آپشن و تارا اتوماتیک به مرز ۱ میلیارد رسیدند. قیمت خودرو در بازار آزاد علی‌رغم تأثیر بالایی که نرخ دلار دارد، بیشتر متوجه دلالان است و اگر این افراد سودجو دستی بر قیمت‌ها نبرند، بازار خودرو به آرامش می‌رسد.

۱۳ روز ابتدایی سال ۱۴۰۳ اما روزهای آرامی بود و همه‌چیز در سکوت به سر می‌رفت. اما پس از روز سیزده بدر دوباره موتور تورم روشن و قیمت دلار تزمز برید. دلار هم‌اکنون به مرز ۶۶ هزار تومان رسیده و طبیعتاً قیمت خودرو نیز همسو با آن افزایش یافته است. حال نوبت به خودروسازان رسیده تا لیست قیمت محصولات را به‌روز کنند. در ادامه جدول قیمت محصولات ایران خودرو قابل مشاهده است.

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو فروردین ۱۴۰۳

جدیدترین قیمتت محصولات ایران خودرو توسط این شرکت اطلاع‌رسانی شد. بر اساس لیست پایین، قیمت خودروهایی پرطرفداری همچون دنا پلاس، تارا و ۲۰۷ رکوردها را جابجا کرده‌اند.

نام محصول

قیمت

(تومان)

تارا دستی V1P ۵۸۶.۹۳۲.۰۰۰
تارا اتوماتیک V4 LX ۶۸۹.۱۱۵.۰۰۰
هایما S7 ۱.۰۳۲.۹۰۸.۰۰۰
هایما S8 ۱.۲۲۵.۷۳۲.۰۰۰
هایما X7 ۱.۴۹۶.۰۰۰.۰۰۰
سورن پلاس XU7P ۴۶۴.۸۹۱.۰۰۰
۲۰۷ دستی پانوراما + ESP ۵۰۴.۶۹۵.۰۰۰
۲۰۷ اتوماتیک پانوراما + ESP ۶۰۹.۷۴۰.۰۰۰
دنا پلاس ۶ سرعته EF7P ۵۵۸.۱۵۰.۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک آپشنال ۶۹۹.۹۳۹.۰۰۰

برخی خودروهای مانند رانا پلاس در لیست جدید ایران خودرو قرار ندارند. احتمالاً در لحظه اعلام قیمت‌های جدید، تولید این خودروها متوقف شده، اما به زودی شاهد انتشار قیمت این محصولات هم خواهیم بود.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها