|
کدخبر: 323954

قیمت خودرو/بازار خودرو/واردات خودرو

قیمت میلیاردی تاکسی برقی / چین به تعهد خود عمل کرد؟

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، قیمت هر دستگاه تاکسی برقی را یک میلیارد تومان اعلام کرد.

اقتصاد قیمت میلیاردی تاکسی برقی / چین به تعهد خود عمل کرد؟

تاکسی های برقی می توانند نقش بسیار مهمی را در کاهش آلودگی هوا داشته باشند و البته چهره شهر را زیبا تر خواهند کرد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال جاری شاهد ورود تدریجی بیش از ۵۰۰۰۰ تاکسی برقی از محل توافقات شهرداری با وزارت صمت و قرارداد با چین خواهیم بود.

شادی مالکی درباره ورود تاکسی‌های برقی به شهر تهران اظهار کرد: قرار است ۲۷۵۰۰ دستگاه تاکسی برقی از محل قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی وارد تهران شود و ۲۷۰۰۰ تاکسی دیگر از طریق وزارت صمت به شهرداری تهران ارائه شود.

وی ادامه داد: ۴ شرکت خودروساز، خودروهای برقی خود را معرفی‌ کرده‌اند، توافق‌نامه‌ها امضا شده و تعدادی تاکسی نیز رونمایی شده است اما همه آنها در انتظار پلاک‌گذاری هستند؛ بعد از نصب پلاک «ت»، فعالیت این خودروها در خطوط تعیین شده آغاز خواهد شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در سال جاری به تدریج شاهد ورود بیش از ۵۰ هزار تاکسی برقی به تهران خواهیم بود، تصریح کرد: بخشی از این تاکسی‌ها در قالب شرکت مالکی راهبری می‌شوند و بر تعداد فعلی تاکسی‌های شهر تهران افزوده خواهند شد اما بخش دیگر این تاکسی‌ها جایگزین تاکسی‌های فرسوده فعلی خواهند شد.

وی افزود: مدل‌های مالی نحوه بهره‌برداری از تاکسی‌ها در کمیته‌های تخصصی در حال بررسی است و به محض نصب پلاک «ت»، مدل‌های مشارکتی آنها نیز اعلام می‌شود.

به گفته مالکی، این تاکسی‌های برقی حدود یک میلیارد تومان قمیت دارد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه کرایه تاکسی‌ها باید بر خط باشد،گفت: پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال آینده را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کرد.

شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران گفت: باتوجه به رشد درخواست خدمات حمل و نقلی با خودرو تاکسی در شهر ساماندهی وضعیت تاکسی‌ها در سطح شهر به روش سنتی امکان پذیر نبوده و باید بسترهای هوشمند برای ساماندهی و نظارت شکل بگیرد.

مالکی ادامه داد: افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری خودروی تاکسی در سال جاری، باعث شده است رانندگان تاکسی به سمت ارائه خدمات در بستر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر گرایش پیدا کرده و تعداد این رانندگان بسیار زیاد است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه شاید هیچ راهی برای ساماندهی تاکسی‌ها جز هوشمندسازی وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: کرایه تاکسی‌ها باید برخط باشد که در حال حاضر برای ۱۶۹ خط طی دو ماه آینده فرمول نویسی محاسبه‌ای نرخ کرایه‌ای انجام شده و تا یک ماه آینده این روند تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار دستگاه تاکسی خطی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و امکان کنترل این تاکسی‌ها به صورت سنتی وجود ندارد. کنترل این تاکسی‌ها توسط دوربین‌های پلاک خوان انجام خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه در هفته گذشته بسته تشویقی برای رانندگانی که به صورت تلفنی و گردشی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: ۸۴۸ دستگاه تاکسی به صورت کمکی در قبال دریافت این بسته تشویقی در خطوط فعالیت خواهند کرد اما این اقدام در تمام طول سال برای ما مقدور نیست.

منبع: ایسکانیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها