|
کدخبر: 323659

فروش خودرو / خرید خودرو / قیمت خودرو

تویوتا چوب حراج را زد / این خودرو لوکس ارزان را از دست ندهید

تویوتا به نام تویوتا هایلوکس چمپ یک پیکاپ ارزان قیمت را معرفی کرد. این خودرو در واقع نسخه‌ای ساده و اقتصادی از مدل معروف هایلوکس می‌باشد.

اقتصاد تویوتا چوب حراج را زد  / این خودرو لوکس ارزان را از دست ندهید

تویوتا، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در سراسر جهان است. این شرکت ژاپنی با بیش از ۸۰ سال تجربه در زمینه خودروسازی، شهرت فراوانی در بین مشتریان از مختلف کشورها کسب کرده است. محصولات معروف تویوتا شامل خودروهایی مانند تویوتا کرولا، کمری، راوفور و پریوس هستند. با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و پایداری، تویوتا همواره به عنوان یکی از انتخاب‌های اصلی خریداران در سراسر جهان شناخته می‌شود.

تویوتا پیش از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی، یک پیکاپ ارزان‌قیمت را به نام تویوتا هایلوکس چمپ معرفی کرد. این خودرو درواقع نسخه‌ای بسیار ساده و اقتصادی از هایلوکس معروف است که می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان ساکن کشورهای در حال توسعه باشد. نکته جالب در مورد این پیکاپ ارزان‌قیمت، قابلیت شخصی‌سازی گسترده آن است. مشتریان می‌توانند تویوتا هایلوکس Champ را مطابق نیازهای خود سفارشی‌سازی کنند.

دو خودروساز بزرگ ایرانی یعنی ایران‌خودرو و سایپا، همواره اعتقاد دارند که محصولات خود را ارزان به مشتری ایرانی می‌فروشند. مدیران این دو خودروساز و سایر شرکت‌های زیرمجموعه آنها اعتقاد دارند که خودرویی ارزان‌تر از تولیدات داخلی در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود. حال آن‌که تویوتا با عرضه هایلوکس Champ، مثال نقض برای گفته خودروسازان ایرانی فراهم کرده است.

مقایسه تویوتا هایلوکس چمپ با محصولات زامیاد

تویوتا هایلوکس چمپ تنها ۱۳ هزار دلار قیمت دارد که اگر بهای آن را با نرخ دلار در بازار آزاد محاسبه کنیم، به قیمت حدودی ۷۸۰ میلیون تومان می‌رسیم. در زمان نگارش این مقاله، نسخه‌های صفرکیلومتر نیسان آبی با قیمت تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان (۱۰ هزار دلار) در بازار آزاد به فروش می‌رسند. وانت پادرا پلاس نیز که نسخه ارتقایافته نیسان آبی به شمار می‌آید، ۷۳۰ میلیون تومان (۱۲۱۶۶ دلار) قیمت دارد. به نظر نمی‌رسد که اختلاف قیمت تویوتا هایلوکس Champ با نیسان وانت یا وانت پادرا پلاس، مشتری ایرانی را از خرید آن منصرف کند. بحث ۵۰ سال فاصله فناوری میان وانت تویوتا و وانت‌های تولید زامیاد را باید جدی بگیریم.

تویوتا هایلوکس چمپ تنها در نسخه تک‌دیفرانسیل عرضه می‌شود اما مشتریان می‌توانند این وانت را در نسخه‌های شاسی کوتاه یا شاسی بلند خریداری کنند. سه گزینه نیز برای پیشرانه این خودرو وجود دارد. موتورهای بنزینی ۲ یا ۲.۷ لیتری و موتور دیزلی ۲.۴ لیتری، پیشرانه‌های قابل انتخاب برای نسخه چمپ هایلوکس هستند. گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک نیز برای بخش انتقال قدرت در نظر گرفته شده‌اند. قدرت حمل بار تویوتا هایلوکس چمپ ۲۲۰۰ پوند (۹۹۷ کیلوگرم) اعلام شده است.

 

منبع: دیجیاتو
  • ناشناس ارسالی در

    لطفا به میزان حمل بار هم توجه شود .

  • جعفری ارسالی در

    البته ملت میداند گرانترین وبیکیفیت ترین خوردو دنیا را این بنجل سازان میفروشند هم ین تویوتا را اگروارد کنند به دست مردم ۱۳ ۰۰۰۰دلار میرسد یعنی ۱۰برابر.

  • ناشناس ارسالی در

    اندازه یه پراید نمیشه!این کجا هایلوکس کج ا!

  • مجتبی ارسالی در

    هر جنس یا وسیله ای در جهان با پایین ترین قیمت هم باشد به دست ایرانی با قیمت فضای ی عرضه خواهد شد ..چون کلمه مافیا هست

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت این خودرو باید با آریسان یا پیکان وانت مقایسه شود چون میزان حمل بارش نزدیک این دو است

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها