|
کدخبر: 323884

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت عجیب گز و سوهان / هر بسته یک میلیون تومان شد!

در این گزارش به بررسی قیمت گز و سوهان در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت عجیب گز و سوهان / هر بسته یک میلیون تومان شد!

شیرینی ها انواع متفاوتی دارند که هرکدام برای سلیقه خاص تهیه می شوند. در میان این شیرینی ها، آن هایی که به اصطلاح سوغات شهرهای مختلف هستند، از محبوبیت خاصی برخوردارند. شیرینی هایی مانند سوهان و گز، در دسته بندی سوغات ها قرار می گیرند و باید گفت بیش از ۹۰ درصد مردم دنیا، عاشق این سوغات کشورمان هستند. افراد بسیاری که از کشورهای دیگر، به منظور گردشگری وارد کشورمان می شوند، این سوغات ها را خریداری کرده و به کشور خود می برند.

گز-گز

سوهان یکی از لذیذ ترین شیرینی هایی است که اگر آن را با چای میل کنید، متوجه طعم عالی آن خواهید شد. این شیرینی معروف و محبوب، سوغات استان قم است. از اصلی ترین مواد اولیه مورد استفاده در پخت و تهیه سوهان می‌توان به آب، آرد سبوسدار، جوانه گندم، شکر، روغن، زرده تخم مرغ، هل، زعفران و مغز پسته اشاره کرد. این شیرینی در گذشته به روش های سنتی و با دست تولید می‌شد اما  در حال حاضر پخت این شیرینی با کمک دستگاه‌ها و قالب‌گیرهای مخصوص انجام می‌شود و همانطور که مشاهده می کنید، این شیرینی در اشکال متفاوت تهیه و فروخته می شود.

 

شیرینی

قیمت

گز لقمه ۲۸درصد پسته ۴۵۰ گرمی

۳۳۹،۰۰۰

گز لقمه ۲۸ درصد پسته و بادام ۴۵۰ گرم

۳۱۹،۰۰۰

گز ۲۵ درصد پسته ۲۵۰ گرمی

۳۲۹،۰۰۰

سوهان ۴۶۰ گرمی

۵۴۴،۰۰۰

سوهان لقمه ای ۵۰۰ گرمی

۳۳۰،۰۰۰

سوهان بدون قند ۴۵۰ گرمی

۳۷۰،۰۰۰

 

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی و سایت های فروش کالا، متوجه قیمت بالای این خوراکی جذاب شدیم. یکی از انواع آن، سوهان آجیلی نام دارد که در بسته بندی های ۴۶۰ گرمی با قیمت ۵۴۴ هزار تومان به فروش می رسد. این قیمت برای ۴۶۰ گرم سوهان می تواند رقم بسیار بالایی باشد. یکی دیگر از انواع سوهان، مدل سوهان تخت یا همان معمولی نام دارد که در بسته بندی های ۵۰۰ گرمی با قیمت ۴۳۳ هزار تومان فروخته می شود. سوهان لقمه ای نیز در بسته بندی های ۳۵۰ گرمی مبلغ ۲۶۴ هزار تومان به فروش می رسد.

سوهان-شیرینی

سوهان-سوهان

یکی دیگر از انواع شیرینی هایی که سوغات یکی از شهرهای ما است، گز نام دارد. مردم بسیاری علاقه به این شیرینی جذاب دارند و در کنار چای از این خوراکی جذاب استفاده می کنند. با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت بالای گز در فروشگاه های آنلاین شدیم. به عنوان مثال، گز آردی ۴۰ درصد پسته در بسته بندی های ۴۰۰ گرمی با قیمت ۴۹۸ هزار تومان فروخته می شود. گز آردی با ۴۲درصد پسته نیز با قیمت ۹۹۷ هزار تومان فروخته می شود.

گز-شیرینی

گز-کرمانی

قیمت-گز

قیمت گز از سوهان بالا تر است و در بسته هایی با همان وزن، اما با قیمت بالا فروخته می شود. گفته می شود که برای تهیه گز از شکر، سفیده تخم مرغ، مغز بادام و پسته و هل و گلاب و عصاره گزانگبین استفاده می‌شود. بسیاری از  تولیدکنندگان گز به دلیل گرانی و ارزشمند بودن گزانگبین از نوعی ماده به نام بادکا نیز استفاده می‌کنند که این ماده ارزش غذایی گز را پایین می‌آورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها