|
کدخبر: 323331

بیمه کارگران | بازار کار | بیمه بیکاری

صفر تا صد نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳

در این مقاله، ما به بررسی زمانی که افراد می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند در سال ۱۴۰۳ می پردازیم. در ادامه، شما می توانید این مطلب را بخوانید.

اقتصاد صفر تا صد نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال  ۱۴۰۳

بیمه بیکاری فقط بر اساس سوابق بیمه اجباری که تحت قانون کار قرار داشته‌اند، محاسبه می‌شود.

حق بیمه بیکاری به میزان ۳ درصد مزد بیمه‌شده است که به طور کلی توسط کارفرما تامین و پرداخت خواهد شد.

صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال 1403 + جدول

 

 میرهاشم موسوی در جریان بازدید از شعبه یک تامین اجتماعی ساوه اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی یکی از سازمان‌هایی است که به طور لحظه به لحظه خدمات را تولید می‌کند و از تنوع و گستردگی خدمات این سازمان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه پوشش بالای ۷۰ درصد بیمه‌ای امروز در کشور با پوشش ۲۰ درصدی قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس نیست، افزود: با وجود خدمات متنوعی که از طریق سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود اما معتقدیم همچنان مشکلات جدی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه با استانداردی که بتواند پرداخت از جیب بیمه شدگان را کاهش دهد فاصله داریم و باید ضریب پوشش بیمه‌ای و درمانی را افزایش دهیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۴۴ قلم دارو تحت پوشش جدید بیمه‌ای قرار گرفت و تلاش برای افزایش این سهم ادامه دارد.

وی گفت: با وجود دریافت ۳۰ درصد حقوق برای بیمه، اما میزان خدماتی که ارائه می‌شود از استانداردهای کشوری بالاتر است. متوسط ۲۲ سال پرداخت حقوق پس از بازنشستگی، یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی است، البته این وضعیت شاید بیانگر عدالت حداکثری نباشد اما به سمت تحقق مطالبات و عدالت همه جانبه هستیم.

وی گفت: روزانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی از خدمات درمانی سرپایی برخوردار هستند و سازوکار لازم برای توسعه خدمات بیشتر اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: روزانه ۱۳ هزار نفر در مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور خدمات بستری دریافت می‌کنند و ماهانه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی برای اجرای قانون الزام درمان، خدمات لازم را ارائه می‌دهند گرچه این ظرفیت پاسخگوی نیاز جامعه هدف نیست و بر این اساس از ظرفیت بیمه تکمیلی برای بازنشستگان استفاده کردیم. در توسعه خدمت معتقدیم باید خدمات بهینه به مردم ارائه شود تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه چندجانبه گرایی شامل کارگران، کارفرمایان و دولت جزو هویت سازمان تامین اجتماعی است، گفت: در گذشته ماهانه حدود چهار الی پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سازمان وجود داشت اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر کسری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توسعه خدمت، ساخت و ساز عمرانی، افزایش تجهیزات، اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: حدود ۶۷۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و امیدواریم با حمایت مجلس ۵۰۰ هزار کارگر دیگر تحت پوشش قرار گیرند.

در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نیمی از صنعت استان در ساوه و زرندیه مستقر است و این شهرستان درآمد مالیاتی بالایی دارد اما در بسیاری از شاخص های دچار کمبود و عقب افتادگی است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: اکثر مدارس ساوه دو شیفته هستند و این میزان درآمد دو شهرستان نتوانسته نیاز منطقه به فضای آموزشی را برطرف کند. اگر خیرین مدرسه‌ساز نباشند قطعا با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه نبود مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران از مشکلات جدی است، تصریح کرد: باید سهمیه کارگران ساختمانی برای بیمه شدن افزایش یابد. افزون بر دو هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان فعالیت دارند و بخش اعظمی از آنها با مشکل بیمه مواجه هستند.

نماینده ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم در حق کارگران اجحاف شود، افزود: محاسبه مربوط به سخت و زیان آور بودن مشاغل باید دقیق‌تر انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشده و عدالت رعایت شود.

وی خواستار شبانه‌روزی شدن فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی ساوه و ارتقای امکانات و افزایش میزان پزشکان متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی زرندیه شد و گفت:  ساوه و زرندیه برای تامین درآمدهای کشور نقش موثری دارند اما در حوزه زیرساخت‌ها شدیدا محرومند.

وی خواستار بکارگیری نیروهای بومی در مدیریت واحدهای تولیدی و صنعتی شد و افزود: در مدیریت واحدهای تولیدی باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود.

فرماندار ساوه نیز با اشاره به اینکه ساوه علاوه بر مزیت صنعتی و سرمایه‌گذاری از پتانسیل کشاورزی نیز برخوردار است، اظهار کرد: تسهیل در روند تولید و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری موجب شده است که انگیزه کارفرمایان و صنعتگران برای سرمایه‌گذاری در ساوه افزایش یابد و این شهرستان نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری منطقه ایفا می‌کند.

 

 
 

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها