|
کدخبر: 323219

بیمه سلامت/بیمه تامین اجتماعی/بیمه بیکاری

بیمه رایگان برای این افراد / کدام دهک ها مشمول می شوند؟

طبق گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، خدمات رایگان برای دهک های خاص ادامه دارد.

اقتصاد بیمه رایگان برای این افراد / کدام دهک ها مشمول می شوند؟

بیمه یکی از مهم ترین خدماتی است که برای همه افراد لازم و حیاتی است و بسیاری از دهک های جامعه که قشر ضعیف کم برخوردار هستند، بیمه آن ها رایگان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تداوم ارائه خدمات رایگان به ۵دهک اول جامعه در ۱۴۰۳ خبر داد.

محمدمهدی ناصحی در مورد وضعیت تحت پوشش قرار دادن بیمه سلامت گفت: ۵ دهک اول جامعه همچنان بیمه رایگان با توجه به  تامین اعتباری که برای بودجه ۱۴۰۳ انجام شده،  خواهند داشت.

به گفته وی، با همکاری مجلس و دولت، مجموعه وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اقدام مهمی را در راستای بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه انجام دادند و به این ترتیب علاوه بر بیمه رایگان سه دهک اول، با اصرار بیمه سلامت در سال گذشته دو دهک دیگر هم به آن اضافه شد تا به این ترتیب مردم دغدغه‌ای برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

ناصحی افزود: همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود. این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد جمعیت تحت پوشش این بیمه گفت: جمعیت بیمه شدگان مانیز  به صورت قطعی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر است.

بیمه، عقد و قراردادی کتبی است که به موجب آن، بیمه گر، متعهد می شود تا در قبال پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار، در حدود تعهدات خود و مفاد قرارداد، خسارت وارده بر بیمه گذار را جبران کرده یا مقدار معینی وجه، به وی بپردازد و از انواع بیمه که هریک شرایط انعقاد مخصوص به خود را دارند، می توان به بیمه اشخاص و اموال، اشاره کرد.

از آنجا که اشخاص و اموال، ممکن با حوادث و خساراتی روبرو گردند یا مسئولیت هایی که افرادی نظیر پزشکان، کارفرمایان و... دارند، آن ها را با خسارات و حوادثی روبرو کند، نیاز به یک نهاد حمایتی برای جبران این خسارات، احساس شد.

از همین رو، برای جبران خسارات وارده به اموال و اشخاص یا خسارات ناشی از مسئولیت اشخاص، قانون گذار، نهادی به نام بیمه را پیش بینی نمود که دارای انواع مختلفی بوده و هریک، شرایط انعقاد مخصوص به خود را دارند که برای بهره مندی از فایده های انواع بیمه، باید تمامی شرایط آن موجود باشند.

بیمه عمر: یکی از انواع بیمه اشخاص و از زیر مجموعه های بیمه اختیاری است که در آن، هر فرد می تواند، با پرداخت حق بیمه تعیین شده توسط شرکت بیمه گر، از مزایایی همچون، دریافت مستمری از وجهی که به عنوان حق بیمه پرداخت شده، دریافت خسارت های ناشی از فوت و از کار افتادگی و... بهره مند گردد.

بیمه درمان: بیمه درمان نیز از انواع بیمه اشخاص و بیمه های اختیاری است که هر فرد متقاضی آن، می تواند در ازای پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه یا یکجا، برای مدت قرارداد بیمه، از خدماتی همچون، پرداخت قابل توجهی از هزینه های درمان، جراحی، بستری، دارو و... برخوردار شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها